is dit bij jullie ook?

A

Anoniem

Guest
misschien dat het komt omdat ik er al eerder mee bezig ben geweest, en we het toen helaas hebben uitgesteld, maar het lijkt wel of ik geen seconde van de dag(beetje overdreven) ergens anders meer aan kan denken.
bij heel veel wat ik doe denk ik: is dat wel slim, of hoe zou het zijn als strax...
ik ben zelfs al op mp aan het kijken voor kinderwagens ed.
mijn vriend zegt af en toe: je moet er niet zoveel mee bezig zijn, maar ik denk dat het misschien is omdat ik het zo graag wil.
ik ben bang dat de teleurstelling dalijk des te groter zal zijn.
heeft iemand tips zodat je er minder mee bezig bent?
of hebben jullie dit ook allemaal zo?

groetjes

hoi Fiepke,

bij mijn eerste kindje had ik dit ook,
nu we bezig zjn voor een tweede weer precies hetzelfde.
ik was al aan het kijken voor een kinderwagen waar ze met z'n tweeen in kan zitten, dat vind mijn man een beetje overdreven.
ook al naar een kamer aan het kijken.
en aan het denken hoe ik het allemaal moet doen met twee kinderen en hoe het zal gaan.

ik zit nog net in de eerste ronde, met pasen mijn nod, gisteren getest en een vaag streepje, kon het niet laten, vandaag weer getest en weer een vaag streepje, alleen dit streepje was sneller te zien. het was een romed test en die lijken niet zo betrouwbaar.
ik heb hier ook een vraag over gesteld.

ik denk dat de terleurstelling toch wel groot is als het niet raak is.

veel succes
gr henny

Hoi, Ik heb exact hetzelfde. Op mijn werk zijn 6 collega's binnen een aantal maanden bevallen. Veel babypraat en kraambezoek. Iedereen kijkt ook naar mij, want ik zou de volgende op de nominatie zijn. Dapper hou ik vol dat dat ooit wel gaat gebeuren, terwijl ik nu zo hard probeer. Wat erg helpt is bezig blijven, dus werk ik hard en veel, ik ben weer eens gaan sporten. Dit weekend een paar daagjes naar de Belgische ardenne etc. Maar als ik alleen thuis ben kan ik aan niets anders denken.
We zitten allemaal in hetzelfde schuitje!!!

liefs Lucretia

hallo

oooooooooooooooo wat herken ik dit goed!!!
soms denk ik wel eens had ik deze site maar nooit gevonden want ook hier lezen kan ik niet laten en draagt er toe bij dat het elke dag in mijn hoofd zit
wat vrouwelijkheid en hormonen al niet met je kan doen
zelf zit ik te wachten op mijn eerste ongi na verwijderen van het spiraaltje
is nu bijna 4 weken geleden en nog niets ...heeft iemand hier ervaring mee??
moet ik me zorgen maken

he meiden succes he ! xxx

Dit is idd heel erg herkenbaar.
Ik had het voornamelijk toen ik net met de pil was gestopt. En ineens is in je omgeving ook iedereen zwanger.
Ik moest ook erg aan mijn lichaam wennen, ineens erg onregelmatig ongesteld, 8 weken overtijd, verschrikkelijk.
Je bent er ook vaak mee bezig, omdat je elke dag wel iets ziet/ leest of wat dan ook en je moet ook in de gaten houden wanneer je weer ongi bent. Of je bent overtijd en je voelt je 's morgens misselijk(of denkt misselijk te zijn)
Veel mensen vragen ook of je kinderen hebt of wanneer het zal komen. Is het dan zo gek dat je er mee bezig bent.
Ik zelf probeer me af te leiden door dingen te organiseren bv op mijn werk of met vrienden, maar dat brengt ook best wat stress met zich mee en dat is ook niet goed.
Hier lekker je ei kwijt kunnen en erover praten lijkt me relaxt.
Meid veel succes en sterkte

zucht en wij zijn nog niet eens echt aan het klussen
volgende week, maar ik denk dat ik dan niet eens eraan hoef te denken dat het dan lukt.
het enige wat ik wel hoop is dat idd mijn cyclus gewoon blijft.
dat het niet weet ik hoe lang duurt voordat hij weer een beetje stabiel is.maja dat heb je niet voor het zeggen he haha
was vandaag aan het winkelen, en overal waar ik keek zag ik leuke babykleertjes, das echt niet fijn .
maar we gaan maar weer gewoon verder met ons leven
zucht haha

Hallo.

Het is iid super herkenbaar!!!
Ik lig elke avond in bed te fantaseren en dan moet ik echt om half 3(!) tegen mezelf zeggen:nu niet meer!!!nu slapen!!!
Tja dan ben je s`morgens moe en misselijk en dan denk ik weer de hele dag dat ik wel eens zwanger kan zijn.
GRRRRRRRR en ik zit pas in ronde 2!!!!
Maar ja misschien went het wel en kunnen we er iets relaxer onder zijn!!
Maar ja...als je er eenmaal klaar voor bent kan het niet snel genoeg gaan!!!
Succes dus!!!

Liefs Mikkie

Ja ja, ook dit is erg herkenbaar voor mij. Ik ben met name bezig wat ik er zelf allemaal aan kan doen om het proces te versnellen. Dus veel zoeken op internet.
Wil zelfs misschien eens een boek over zwanger worden ed. bestellen.
Zijn er meiden die een goed boek hierover  hebben gelezen?
Ook in mijn omgeving zijn er veel mensen met kleine kinderen of zelf zwanger,
en ook ik heb last van collega's die zeggen dat ik toch echt de volgende ben volgens hen. Op dit moment kan ik er nog luchtig en met humor mee omgaan, maar ik moet er niet aan denken dat ik over een tijd nog bezig ben en het niet gelukt is, dan zal erop reageren wel anders worden denk ik.
Gelukkig ben ik nog niet bezig met babykleertjes en spulletjes. Ergens in mijn hoofd zegt nog steeds een stemmetje "stel dat het niet lukt, dan ...".
Dat houdt me voorlopig nog tegen.
Ik vind het wel lekker dat we op dit forum al dit soort dingen tegen elkaar kwijt kunnen. Je loopt er toch mee rond en behalve mijn vriend en ik weet niemand dat we bezig zijn en dat willen we voorlopig ook zo houden. Dus...
Groetjes V.

Terug
Bovenaan