Is dit de 4 maanden regressie?

Hi allemaal,

Ik vermoed dat we in de 4 maanden slaapregressie zitten… maar omdat het zo wisselvallig is en mij dus onzeker maakt, ben ik even op zoek naar wat herkenbaarheid :)

Ze is morgen 5 maanden en sinds 2 weken heeft ze erg onrustige nachten. Het begon met wakker worden om het uur in de nacht. Soms makkelijk te troosten en soms ook niet. Soms was het honger soms ook niet. Nu is het sinds een paar dagen tot 3u stil maar daarna is het weer onrustig en lijkt ze moeilijk de slaap te kunnen vatten. Vervolgens wordt ze ook vroeg wakker (soms al 5u, half 6, soms 6, soms half 7)

Ook merken we dat ze heeeeel erg is afgeleid tijdens het drinken van de fles en ook weinig drinkt.

Herkennen jullie dit? Zal dit inderdaad de regressie zijn?
Even op zoek naar wat herkenning en hopelijk ook succesverhalen :) dat dit weer goed komt.

Dank jullie wel!
Liefs

Ik heb gisteren ook een post gemaakt over mijn 4 mnd oude zoontje en zijn slechte slaap overdag. 
Maar man, dat fles drinken herken ik. Afgelopen dagen heeft meneer misschien telkens de helft tot kwart van zijn flessen laten staan en dan ben ik echt 45 min bezig geweest om het erin te krijgen. En die ene nachtfles lurkt die als een gek weg.. geen idee of het bij een regressie hoort maar het slechte drinken is hier zeker aan de gang! Het word al wel weer iets beter nu ik zorg dat hij zo min mogelijk afleiding heeft dus een kale muur, iets minder oogcontact en zo min mogelijk geluiden. Maar alsnog laat hij wel wat staan nog maar ben in ieder geval geen 45 min meer bezig voor 100cc ?

Gedeeltelijk herkenbaar, helaas.. Gedeelde smart is halve smart ? Onze zoon is volgende week 4 maanden oud. Slapen in de nacht gaat gelukkig (nog) goed, maar dat drinken...
Sinds een paar dagen wil hij elke keer kort en dan dus vaak drinken. Ik geef volledige borstvoeding dus geen idee hoeveel hij werkelijk drinkt. Maar dan drinkt hij een paar minuten en begint dan op mijn tepel te bijten en eraan te trekken, au! En dan gaat hij hard lachen en wil 'praten' en lachen en vooral niet drinken. Dan stop ik met voeden en na een half uur begint hij te gillen omdat hij zo'n honger heeft... ?
Ik denk niet zo in sprongen en regressies, maar zou het dus best kunnen. Helaas geen oplossing, maar in elk geval herkenning, hopelijk helpt dat ?

Terug
Bovenaan