is dit echt zo?? en hoeveel gram komt een kindje aan met 35 wkn

hallo

ik ben 35 weken zwanger van mijn 2e kindje heb al een geweldig mooi dochtertje van 4 1/2 jaar

nu komt mijn vraag   ik ben zelf 1.56 en dus heel klein  , mijn kleintje in mijn buik is dus ook niet de grootste   het is toch zo een kleine moeder dus kans op een kleiner kindje dan het gemiddelde??
mijn vriend is weer 1.84 (ja ja groot verschil,merk er niks meer van :p)

dus het verklaard toch een hele hoop dat ons beebje gewoon niet de ''grootste'' is???

als de groei niet goed zou zijn had de gyn me er toch wel op gewezen? tuurlijk nogmaals is het kindje kleiner/lichter geschat maar de gyn doet er niet moeilijk over dus het zou wel goed zijn?
denk dat  beebje nou op 1950a2000 gr zit   dinsdag maar weer eens laten meten ze zeggen ook dat het na 35 weken een groeispurt maakt??? 200 gram per week? nou volgens mij ga ik dat niet redden

wie o wie weet hier antwoord op

Hoi,

Volgens mij hoef je je nergens druk om te maken. Na week 33 komt je kindje ongeveer 200 gram per week aan, maar bij de een is dat meer dan bij de ander.
Te klein voor 35 weken is ie volgens mij niet, zover ik kan nagaan op internet.
En als je je zorgen maakt, kan je het altijd navragen aan je gyn of vk.
Succes in ieder geval.

Liefs Reneke

Hoi,
Ikzelf ben met exact 35 weken bevallen en mijn zoontje was 2375 gram en dat was aan de kleine kant voor deze termijn ,gemiddeld zijn ze rond de 2500 gram.
Als jouw kindje nu op 1900 gram geschat wordt is dat erg klein voor deze tijdsduur.
Het hoeft trouwens helemaal niks te zeggen als een moeder klein is dat het kindje dan ook klein zal zijn.
Ik ken vrouwen van 160.cm met kinderen die waren rond de 7 pond bij hun geboorte.
Vaak is het geboorte gewicht van de ouders mede bepalend bij het geboorte gewicht van het kind.

succes malyssa

hallo

even een reactie terug

vandaag ben ik nog gewest bij de gyn en die zei 1950a2000 gram maar eht kan afwijken   is trouwens niet echt nauwkeurig gedaan
aangezien ik dus zelf bij mijn geboorte maar 2110 gram was (voldragen maar 10 dagen te vroeg) kindje groeit goed met de lijnen mee en is natuurlijk wel een stuk lichter maar ze maken er zich geen zorgen om geen reden tot paniek .ik heb toen gevraagd of het kindje een soort van een groeiachterstand had en ze zeiden nee het gaat goed met de lijn mee niks eronder.

malaysa(sorry weet niet meer hoe ik je naam moet schrijven)

heeft je kindje in de couveuse gelegen? zo ja hoelang ongv? en de hele ziekenhuis periode   ik hoop van je te horen

Hoi gelukkige mama,
Nee hij heeft niet in de couveuse gelegen wel warmhoud lamp ,een dag of 4
Maar hij was erg slecht bij zijn geboorte (tegen ademhalingstilstand aan) maar heeft zich daarna heel snel hersteld en mocht al met 1 week samen met mij mee naar huis.

Maar ik zou me niet druk maken hoor om het gewicht ,je zegt zelf al dat je klein was bij de geboorte ,dat zegt al heel veel.
En het blijft ook nog altijd erg moeilijk te schatten het exacte gewicht.
Mijn oudste dochter ik liep 41 weken zwanger van haar was maar 2630 gram maar op en top gezond,ach en het heeft ook wel wat zo een klein wurmpje ,dan als je meteen 1 van 9 pond krijgt.

succes ! groetjes malyssa

Hey.

Hoe zwaar was eigenlijk jullie eerste kindje bij de geboorte, was die ook iets aan de ligte kant?
Ik zelf ben ook niet één van de grootste (1.54) en onze dochter (nu bijna 4 jaar) is met 38 weken geboren en woog 2200 gram. Ik denk idd dat dit komt omdat ik zelf ook net 4 pond woog bij de geboorte en mijn man was ook tussen de 4 en 5 pond. Dus het ligt gewicht zit in de fam. Ik ben nu 33 weken zwanger en krijg met 36 weken een groeiecho om te kijken hoe groot dit kindje is.
Onze dochter is thuis geboren omdat ze geschat hadden dat ze 5 pond zou zijn.
Nou willen ze dat risico niet meer nemen omdat ze dus toch te klein was en eigenlijk niet thuis geboren had mogen worden.
Als dit kindje weer zo klein is word ik de laaste paar weken onder controle gehouden in het ziekenhuis, wat betekend dat ik een paar keer in de week naar het ziekenhuis moet en als het de 5 pond niet haalt ik in het ziekenhuis moet bevallen.......helaas.

Zou jij niet aan je verloskundige of gyn kunnen vragen of je ook een groeiecho kan krijgen......dan weten/weet je tenminste zeker hoe groot jullie kindje is.

Groeten van Miena.    

Terug
Bovenaan