is dit een goed schema????

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Mijn dochter is nu 6 maanden en ik gaf altijd 4 flessen. Om 8 uur om 12 uur om 16 uur en de laatste om 20 uur. De laatste is met nutrix. Ze krijgt nu sinds kort om een uur of 11 een fruithapje. Ze slaapt van 9 tot 11 dus ik kan dit ook niet eerder geven.

Rond een uur of 17:30 18 uur krijgt ze dan een groentehapje. Dir gaat allemaal prima.

Nou ben ik alleen van plan om de fles van 12 uur een uurtje te verzetten en dan om een uur  of 16 een liga met een beetje diksap te gaan geven.

Haar schema wordt dan:
8:00 fles 210+7
11:00 fruithapje        
13:00 fles 210+7
16:00 liga en diksap
18:00 groentehapje
20:00 fles 180+6 met 2 scheppen nutrix.

Is dit een goed schema??

En moet er dan na het groentehapje nog iets van een toetje gegeven worden?

Alvast bedankt

Groetjes Esther
Mama van Michelle 02-11-2007

Hoi hoi,

Tja wat is goed.  Kevin is over 1 1/2 week 6 maanden en krijgt het volgende:
7 uur 210 + 7 scheppen
10:30 fruithapje
11:30 180 + 6 scheppen
15:00 180 + 6 scheppen
tussen 4 en 5 een half liga koekje eerste stap of nog wat fruit
19:00 (als we dat al halen, omdat hij dan erg moe is) 210 + 7 scheppen en 1 schep nutrix.

Volgende week wil ik beginnen met een groente hapje tussen 4 en 5.

Groetjes Kabo

Hoi Michelle,

Onze dochter is nu 8 maanden maar toen ze 6 maanden was  zaten  wij ongeveer op hetzelfde schema hoor. Toen zij van vier naar drie  flessen ging hebben wij ook de fles van 16 uur weggelaten en daar diksap of thee voor in de plaats gegeven met een koekje of soepstengel. Ze vindt het heerlijk!

Je kan een toetje geven na het eten maar het is volgens mij niet echt nodig hoor. Zeker niet volgens mij zolang ze na het eten de fles nog krijgt (voor het slapen gaan). Wij hebben een toetje eventjes gegeven maar toen wij merkten dat ze haar eten niet helemaal op at  mar nog wel het toetje daarna zijn we maar eventjes gestopt.    

Nu zit ze qua tijd nog op datzelfde  schema alleen krijgt ze 's ochtends pap met een lepeltje en 's middags iets minder melk (150 cc/5).

Succes!

Groetjes,
Leonie

Hoi,

Lars (ruim 6,5 mnd.) zit nu op het volgende schema:
1e voeding (rond 6-7 uur): papfles
2e voeding (rond 9 uur): fles
3e voeding (rond 11 uur): brood (+ sap/roosvicee/water)
4e voeding (rond 13-14 uur): fruit (+ sap/roosvicee/water)
5e voeding (rond 17 uur): warm + evt. yoghurt/kwark/fruit (+ evt. drinken)
6e voeding (rond 18-19 uur): fles

In eerste instantie gaven we als 2e voeding het fruit, maar Lars bleek in de ochtend een steviger bodem nodig te hebben. Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. Tot op heden hebben wij het steeds goed ingeschat.  Je kindje zal ook wel aangeven wat het wil.

Eet smakelijk

Zonnige groetjes, Marijon

Nog een vraagje aan Leonie:

je schrijft, dat je jouw dochter 's ochtends pap met de lepel geeft. Is zij dan ook zo vroeg wakker als onze zoon? Die  wordt nu met deze warme zomerdagen al om 6 uur wakker.
Ik heb dan nog niet zoveel puf om met bord en lepel in de weer te gaan. Hoe doen jullie dat?

Groetjes, Marijon

Hoi hoi,

Ja kan me  zo voorstellen dat je om 6 uur nog niet zo'n zin hebt om in de weer te zijn met de pap.... hihi
Isabel wordt meestal rond 7 uur wakker dus vaak krijgt ze haar bordje pap tussen 7 uur en half 8 ongeveer. Da's toch wel weer een uurtje later.
Heel soms heeft ze opeens geen zin meer om van een lepeltje te eten en dan weigert ze opeens te eten. Als ik het dan in een fles aanbied, drinkt ze het in 1x leeg. Beetje eigenwijs af en toe.....

Groetjes,
Leonie

Babies eigenwijs? Goh, dat herken ik helemááááál niet...

Terug
Bovenaan