Is dit een sprong 4 of zijn het tandjes

Dag iedereen,
Ik heb een zoontje van bijna 5maandjes oud (gecorrigeerd 4maandjes oud) geboren als dysmatuur aan 36+5. Nu is het als het volgende mijn zoontje drinkt de laatste paar dagen niet goed. Hij begint goed met te drinken maar naar een paar minuten is het gedaan hij begint van zijn oren te maken, hem te overstrekken van zodra ik de fles terug aanbied. Dan heeft ik hem tijd om te bekomen en probeer ik na tijdje terug met zijn fles aan te bieden maar dit lukt echter niet altijd ik denk dat het maar 2 a 3 keer lukt. Dus ik maak mij wel wat zorgen als mama ik heb gelezen dat dit eventueel zou kunnen gaan om sprong 4 of eventueel tandjes die doorkomen. Kan een babytje zoveel last hebben van een sprongetje of zoveel last hebben van zijn tandjes? Want ik heb echt te doen met mijn zoontje en ben best wel ongerust hierover.
 
Hallo, bedankt voor jou reactie ik heb ook geen idee wanneer ze ongeveer tandjes moeten krijgen het is ook mijn eerste kindje dus het is soms nog zoeken :) 
 
Het is relatief vroeg, maar het kunnen prima tandjes zijn hoor. Die van ons had ook al twee voortanden met 4 maanden...
Als het tandjes zijn, gaat dat ook wel gepaard met overmatig kwijlen, steeds handjes naar/in de mond, zure poep/rode billen...
En tja, het kan ook een 'sprong' zijn. Of een groeispurt.. of.. of.. ;-)
Maak je niet te snel (te) veel zorgen. Een paar dagen wat (of flink) minder drinken hoort erbij. Dat wordt dan meestal wel weer ingehaald. 
Als de kleine nou een hele dag echt helemaal níets drinkt, of meer dan twee/drie dagen heel weinig, neem dan even contact op met de huisarts.
Wij hebben echt veel van dat soort fases gehad in de eerst 8/9 maanden hoor!
 
Wij dachten rond die leeftijd ook aan tandjes, maar bleek spruw.
Maar die oortjes wijst op tandjes. 
Of misschien valt de melk te zwaar, misselijk?
Denk zeker niet aan sprong.
 
Terug
Bovenaan