Is dit een zwangerschapskwaal??

Hoi allemaal

Ik ben morgen precies 36 weken zwanger van ons eerste kindje.
Nu merk ik de laatste weken dat ik echt heel vaak een vieze smaak in mijn mond heb. Zodra ik iets gegeten/gedronken heb valt het wel mee, maar na nog geen half uur ofzo krijg ik weer een hele vieze smaak in mijn mond.
Het maakt niks uit wat ik eet of drink, het gebeurt de hele tijd.
Ik loop de hele dag kauwgom te kauwen, tictac;s te eten en water te drinken en poets om de haverklap mijn tanden, maar het helpt allemaal niks....

Is dat herkenbaar voor iemand? Heeft dat met de zwangerschap te maken???
Ik moet gelukkig a.s. donderdag ook naar de tandarts, dus als er iets met mijn gebit is dan zal dat dan wel aan het licht komen (heb overigens nergens last van).

Groetjes, Mickje

Hoi, Ik ben zelf ook zwanger(18weken) van de eerste dus weet niet echt of dit een zwangerschapskwaal is ....
Maar ik ben tandartsassistente en vaak als je een lange tijd een vieze smaak in je mond hebt betekent dat vaak dat je een gaatje/ontsteking in je mond heb....
Je hoeft het niet te voelen maar kan er wel zitten...misschien door de zwangerschap last van je tandvlees(is wel een zwangerschapskwaal) dan kan het zijn dat bv ergens achter in je mond waar je moeijlijk met de tandenborstel bijkomt een irritatie zit,..
Maar donderdag zal je het weten...laat geen foto maken zonder loodschot voor!!!Veel tandartsen doen dat gewoon bij zwangere vrouwen en zeggen dat het niet uitmaakt omdat de straling heel licht is maar dat is niet waar!!!

Succes

Hallo

De smaak die je waarschijnlijk steeds in je mond hebt is een metaal/ijzer smaak dit is een veelvoorkomende kwaal bij zwangerschap en helaas kan je er weinig aan doen.

Ook ik zelf heb dit gehad maar kon er ook weinig aan doen bij mij ging het na een aantal weken weg en heb er nog steeds geen last weer van gehad.

Waarschijnlijk gaat het gelijk weg na de bevalling de vieze smaak in je mond.
Succes nog even met de laatste loodjes.

Hoi,

Ik herken het wel van mijn 1ste zwangerschap. Vanaf een maand of 4 had ik een metaalsmaak in mijn mond en die kreeg ik ook niet weg. Vreselijk vies.Ik kreeg het soms weg met die perzikensnoepjes waar suiker op zit.
Maar zo spontaan als het kwam ging het meteen na de bevalling weer weg.
Ik hoop dat de tandarts een oplossing heeft.

groetjes

Terug
Bovenaan