Is dit gewoon??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Amy is ruim 8,5 maand. Door de bv heeft ze altijd zachte ontlasting gehad maar tijdens het afbouwen (sinds 1,5 maand nog maar 1x per dag) werd het steeds steviger. Nu ben ik helemaal gestopt met de bv (eergister) maar sinds 3 weken heeft ze zo'n drie keer per dag een volle spuitluier. Is dit nog gewoon of is dit diarree? Ik dacht dat de ontlasting bij het overgaang op vast voedsel steviger moest worden maar dat is dus niet zo. Hoe ging dat bij jullie kleintjes?
Ze oogt verder helemaal gezond. Het poepen kost haar weinig moeite. Drie tellen een knalrood hoofd en de pamper zit weer vol.

Marian

Geen ervaring met overgang van bv, omdat mijn kindjes alleen fv hebben gehad. Maar met de introductie van vaster voedsel wordt de ontlasting in principe wel dikker. Dus de spuitluiers zijn of diaree of misschien een voorbode van tandjes... Denk ik... Houd in ieder geval d'r vocht goed in de gaten!

Een raar praatje, maar wij moeten altijd zo lachen om die gezichtjes als een baby poept! Wat je zegt; even een paar seconden persen en rood aanlopen en dan... klaar! Prachtig!

hoi,

normaal gesproken wordt de ontlasting harder. ik ben ook na een half jaar bv gaan afbouwen. ontlasting van joris werd toen mega hard, heb zelfs roosvicee laxo moeten geven. nu is alles weer normaal gelukkig. maar ik heb nog nooit gehoord dat ontlasting zachter wordt door stoppen bv. bij twijfel ff cb of huisarts bellen, vooral met de warmte nu, ivm uitdroging???

succes
gr floor

Normaal gesproken zou de ontlasting harder moeten worden. # weken is ook wel erg lang. Het kan soms ook aan het fruit liggen of aan de melk. Peer en banaan. De een werkt verstoppend de ander juist niet. Ik zou even googlen en juist het fruit geven wat verstoppend werkt. Als het blijft aanhouden zou ik naar de ha gaan. Het kan nl. ook de fv zijn, maar daar kan de arts beter een oordeel over geven.

succes!

Terug
Bovenaan