Is dit herkenbaar?

Hoi!
Mijn zoontje is nu bijna 16 weken oud en sinds 1 week heb ik jongetje die opeens niet meer (overdag) in z'n bedje, stoeltje, bij mij wilt slapen en echt enorm chagrijnig is. Soms lukt het af en toe aan de borst in slaap te vallen. In de kinderwagen gaat het wel goed, tenzij ik binnen kom. Daarom loop ik dan toch maar 3 x per dag ruim 1 uur buiten. De hond is daarin tegen heel blij! ??

Hij huilt erg veel, kwijlen, miepen.. Eigenlijk is het een soort nee fase, zonder woorden zegmaar. Voorheen sliep hij in de avond van 20.00 tot 03.30. En nu om de 3 uur. Nou maak ik me daar niet druk om, want tjah van 8 tot half 4 is wel héél erg boffen. En baby's slapen nou eenmaal niet door. Maar dat overdag is begint toch zwaar te worden..
Is dit voor iemand herkenbaar? En hoe ging het verder?

Ook wil ik niet overkomen als een zeikerd hoor. Maar het breekt me een klein beetje op!

4 maanden is echt typisch zo'n periode dat er een hoop in een baby omgaat.. Hij is zich waarschijnlijk gigantisch aan het ontwikkelen! Google maar eens naar het 4 maanden sprongetje en de 4 maanden-slaapregressie. Mijn dochter (inmiddels 2) had veel last van die'sprongen' maar mijn zoontje (bijna 8 maanden) had alleen bij 4 maanden een beetje last. Gaat vanzelf over, enige wat je kan doen is wat extra liefde geven ? Ik wandelde inderdaad ook eindeloos.. draagdoek misschien een oplossing?

Geen ervaring mee
Die van mij sliep overdag altijd wel goed en avond fitty fiffty
Mij tip rustig blijven acceptefen

Veel kwijlen en uit zijn doen bij 4 maanden...ehmmmm tandjes? Hihi. Ook zou je al wat fruithapjes kunnen proberen, voor verzadigd/voller gevoel op een gegeven moment zijn ze echt toe aan ‘vast’ voedsel. Zodra mijn dochter sneller wakker werd ( in het begin dan, nu is ze 2) wist ik dat het tijd werd voor een aanpassing in haar voedings schema. Grotere flesjes, langer uit elkaar. 1 weg laten/fruithap introduceren enzenz. Ik hoop dat het helpt, lijkt me wel als je duidelijk merkt dat dit ander gedrag is dan gewoonlijk?

Ja is herkenbaar. Blijf het op de manier die je gewenf was proberen, en lukt het niet, dan pas gaan wandelen. Zo blijft alles in elk geval herkenbaar, ook al is hij getrustreerd. 4 maanden is ook wel het moment dat je kunt beginnen met liggend troosten zodat hij leert inslapen in zijn bedje. Daar kun je veel over vinden op internet. 
Maar dit soort weken komen vaak als er grote ontwikkelingen in een korte tijd zijn/ gaan komen. 
Hier kon ze rond 4 maanden ineens veel meer, en dat was dus de eerste keer. Rond 6 maanden en 7,5 maand was het weer. Dit hing samen met rollen/verbeterde fijne motoriek en tijgeren/verlatingsangst.  Het zijn erg vermoeiende weken, maar na een paar dagen tot weken keert de rust weer terug. 
Oh en als wakkertijden veranderen en er dus een slaapje minder gaat komen, dan merk ik het ook. Dit doet mijn dochter altijd vrij plotseling, maar je voelt het vaak al 2 a 3 weken van tevoren aankomen. Vaak maakt ze dan een drama van het laatste dagslaapje en naar bed gaan voor de nacht. Ook kortere rukken snachts. 

Terug
Bovenaan