is dit het begin?

Hallo allemaal,

Zondagmorgen ben ik me rot geschrokken, ik ging om half vijf naar het toilet en had roze afscheiding op het toiletpapier.... snel mijn man gewekt. We hadden de kinderkamer nog niet klaar, ons bed nog niet op de verhogers, geen zeiltje op het matras enz enz. Aangezien dit ons eerste kindje is dacht ik: dit zou wel ns het begin kunnen zijn. Maar toen ik om 10.00 uur de VK belde zei die: da's gewoon een adertje die gesprongen is ofzo..... dat heb ik de hele zwangerschap nog niet gehad, ook niet tijdens zware inspanning of sex oid, lijkt me stug. Nu beginnen mijn borsten ook wat stuwing te vertonen. Is dit een teken dat de bevalling eraan zit te komen? ow ja, ik ben nu 37 weken zwanger.

groetjes
mama_Ilse

Vanaf   37 weken kan je kindje elk ogenblik geboren worden maar het kan ook nog 5 weken duren.
Ik zou als ik jou was nu toch maar de laatste dingetjes klaar (laten) maken.
Sterkte met de laatste loodjes.
Het bed op poten is ook wel makkelijk als je uit bed wilt stappen met je dikke buik.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

Beste Mama_ilse,

Ik heb rond de 37e week ook roze afscheiding gehad. Ik heb toen meteen het ziekenhuis gebeld (daar ben ik onder controle). Ik kon meteen langskomen. Er was (bij mij) niets aan de hand. We konden niet achterhalen waar het vandaan kwam maar alles was goed met mij en het kindje dus ik mocht weer naar huis.
Bel gewoon even met je verloskundige, zij kunnen je vast meer vertellen en in ieder geval even een extra controle bij je doen.

Groetjes Pauline
40 wkn 1 dag

hoi
ik ben in april bevallen van onze eerste en wat ik mij nu af vraag waarom hebben jullie alles nog niet klaar?Ik kreeg op mijn donder van de vroedvrouw en ze zei alles moet je wel op tijd hebben en klaar staan.Want je mag ongeveer 2 weken voor de uitgerekende datum  al thuis bevallen.En als het wel zover is dan gaat alles zo snel dan vergeet je helft of heb je erg tijd meer voor.
groetjes bauwina en janine

hoi bauwina en janine,

waarom wij alles nog niet klaar hebben, tja, dat ligt m niet geheel aan mij. Ten eerste was ik pas afgelopen woensdag 37 weken zwanger, dus als het voor die tijd zou beginnen zouden we toch naar het ziekenhuis moeten en ten tweede, het was bijna klaar, kinderkamer moest alleen nog gestofzogen en gedweild worden en dan konden de kleertjes en luiers enz enz de kast in (die had ik al gewassen en gestreken). De tassen nog niet klaar,.... gewoon uitgesteld, weet niet waarom. We wassen vaak op zondag en ik had een nieuwe pyama en ondergoed gekocht, wilde het eerst wassen en dan de tas klaar maken... er zou toch nog niets gebeuren en heb bed op klossen.... die hebben we vorige week woensdag opgehaald en er moest nog zoveel in en om huis gebeuren, zijn we gewoon niet aan toe gekomen. Mijn wederhelft is erg druk  met schilderen en klussen, zwangere vrouwen bedenken van alles dat af moet voordat de bevalling begint en hij is al helemaal in de stress van die lange lijst die ik voor m bedacht had. erg he?!

maar goed, al met al is nu alles klaar, ik heb gisteren alle ramen gewassen en vanmorgen heb ik het huis gesopt, zometeen gaat de stofzuiger er door en dan ben ik helemaal klaar. Nu is het wachten op ons kindje, kheb al een paar keer gevraagd wat de geboortedatum is, maar ik krijg alleen maar een plaagtrap trug, zo van: zou je wel willen weten he?! ik kom als ik er klaar voor ben. hahahaha

zo, ik ga gauw stofzuigen, dan kan ik daarna lekker een broodje eten en op de bank hangen, want ik ben eigenlijk wel bekaf.

groetjes

mama_Ilse

hoi
nog een keer een reactie haha.Ik dacht jullie de hele kinderkamer nog moetsen schilderen en alles nog moesten kopen.Maar dan hou ik mijn mondje dicht hahah.Ik wou thuis bevallen maar ik moest met spoed naar eht ziekenhuis met een ziekenauto en gelukkig had ik mijn rugzak voor de zekerheid klaar liggen.En gelukkig maat want dat was dus nodig.Ik had voor onze kleine ook wat kleertjes in gedaan,gelukkig maar.Nou een hele fijne zwangerschap nog want voor je het weet groeien ze als bloemkool haha.
groetjes bauwina en janine

ik ben 3 mei 2005 bevallen van een zoontje Senna.Ik verloor al met 35 weken de slijmprop waar ook wat roze afscheiding bij zat.Maar ik was 20 april uitgerekend en2 weken later beviel ik pas.Wij hadden alles al erg vroeg klaar.IK was 19 weken zwanger toe nde babykamer kwam en 21 weken was de babykamer helemaal klaar.Ook had ik alles al gekocht e nzelfs van sommige dinge nte veel.De verloskundige kwam bij ons kijken of alles klaar was.Je moet echt niet zo lang wachte nmet de babykamer want je kan ook eerder bevallen en waarom op het laatste moment als je er alle tijd voor hebt.Bij ons 2e kindje zijn we er weer op tijd bij maar eerst maar eve ngeniete nvan deze kleine boef.www.schatjuhsenna.mooiste-baby.nl de site van mijn zoontje .

Terug
Bovenaan