Is dit luieruitslag?


Hallo allemaal, een vraagje:
Mijn dochtertje (nu bijna 6 maanden) heeft sinds 1 1/2 week op haar buitenste schaamlipjes en licht op haar billen, knalrode pukkeltjes.
Aangezien ik geen ervaring heb met luieruitslag (oudste heeft het nooit gehad) neem ik aan dat het wel is en behandel ik het ook zo. Dwz, alleen water gebruiken, smeren met Calendula (zinkzalf, sudocreme en bepanthen ook geprobeerd) en zo vaak mogelijk proberen te luchten.
Het lijkt wel minder te worden, maar 's avonds is het vaak weer knalrood.
Het meiske heeft er blijkbaar geen last van, want ze huilt er niet om.
Nu is mijn vraag: kan iemand mij vertellen hoe lang het kan duren voordat het minder wordt? Zijn er nog andere tips hoe te behandelen? Of zou het toch iets anders kunnen zijn?!
Ik heb me wel voorgenomen dat ik over een week naar de huisarts ga als het niet minder is.
Alvast bedankt, groeten, Claudia.
 
Hallo Claudia,

Dat wat je nu doet is helemaal prima.
Het kan zijn dat doorkomende tandjes hier invloed op hebben. Stan heeft dan meestal ook last van rode billetjes en soms pukkeltjes. Ik smeer er een dikke laag sudo of zwitsal billencrème op ter bescherming. Meestal na een paar keer goed smeren gaat het bij hem weg/wordt het minder.
Veel succes!

Groetjes, Marieke
(mv Stan, 04-09-'04)
 
Hoi,
Mijn dochtertje heeft twee keer een schimmelinfectie gehad. Leek eerst ook gewoon op luieruitslag, maar vooral de rode pukkeltjes vielen op. De gewone cremes leken niet  te werken maar met de anti schimmelzalf via de huisarts was het vrij snel weer weg.
misschien toch even laten kijken wanneer het te lang duurt?
 
Ik zou er ook zeker even naar laten kijken, want een schimmeltje gaat niet vanzelf weg en kan best wel gaan irriteren. En met een zalfje is het zo weg!
Groetjes, Patricia
 
Hoi Claudia,

Het kan inderdaad luieruitslag zijn, mijn kleine man heeft 2 weken geleden na het eten van oa paprika een ongelooflijke uitslag gekregen, waartegen niets leek te helpen...
Het werd van kwaad tot erger tot bloedens aan toe...Sudocreme en Zinkzalf deden helemaal niets maar het wondermiddel was: HAMETUM van VSM.
fantastisch!!!   het langer aanhouden van de uitslag kan heel goed met doorkomende tanden te maken hebben

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes, Claudia
 
Hallo dames, dank jullie voor jullie meedenken en jullie reacties..
Claudia, (blijft toch vreemd om je eigen naam zo te schrijven, hihi) ik denk nu dat bij onze kleine meid ook sprake is van een reactie, in haar geval op brocolli. Het viel al op dat ze het zeer vastbesloten uitspuugde terwijl ze normaal gesproken alles eet.
De uitslag  begint nu pas minder te worden, na bijna 4 weken. Ik heb een tijd alles gesmeerd (inderdaad tot bloedens toe open omdat het steeds erger werd door de zalven) en het zalfje van de huisarts werkte ook helemaal niet.
Ze kunnen er niets van maken, het is geen luieruitslag  maar ook geen schimmel en er is nog geen tandje te zien, dus ik vind een reactie op de brocolli heel aannemelijk.
Dank je voor de tip van VSM, heb ik ook gelijk genoteerd.
Groetjes, Claudia.
moeder van 2 meiskes, 1 van 3 jaar en 1 van 6 maanden.
 
Terug
Bovenaan