is dit mogelijk....?

Hoi,

Ik had een vraagje, ben het vergeten te vragen aan de gyn,
is het mogelijk dat de geboorte toch nog spontaan begint na 42 weken zw??
Heeft iemand het meegemaakt of ken je iemand die dat is overkomen???

groetjes

He bah heb ik net een heel verhaal geschreven en dan plaatst hij het niet. Opnieuw dus. 3e keer

16 maanden geleden ben ik na een zwangerschap van 42 weken en 5 dagen bevallen van mijn zoontje. Met 42 weken en 4 dagen zijn bij mij spontaan de vliezen gebroken en begonnen de weeën. Helaas had ik heel inefficiente weeën en kreeg ik ondanks extra weeënopwekkers niet meer dan 5 cm ontsluiting. Uiteindelijk is mijn zoontje geboren met een spoedsectio. Mijn gyn heeft me over de 42 weken heen laten lopen omdat er bij een spontane bevalling veel minder kans is op een sectio dan bij inleiden. Dit beleid is per ziekenhuis en misschien wel per gyn verschillend. Het beleid hier is dat ze je mits alles goed gaat met moeder en kind door laten lopen tot 43 weken.

Succes Babette

Ja hoor, onze eerste is met 42 week en een dag geboren. Dus ik weet dat het mogelijk is. Maar of het vaak voorkomt durf ik niet te zeggen. Gewoon bij je volgende bezoek vragen aan de gyn

Wel had ons meisje bijna geen huidsmeer meer, en was ze wat aan de magere kant vondt ik zelf. Misschien dat ze daarom ook wat meer moeite had dan "normale" baby's om zich op temperatuur te houden. Maar ze was en is nog steeds op en top gezond. En kan er tot op de dag van vandaag gaan nadelen van ontdekken.

Terug
Bovenaan