is dit normaal? advies gevraagd!

hoi dames.

ik heb opt moment mijn 2e miskraam.. de eerste keer was met een week het vloeien over.. was net een gewone menstruatie.. maar nu heb ik 2 weken oud bloed gehad en nu ook al bijna 2 weken aan het vloeien.. het vloeien is wel wat minder geworden.. ma t blijft doorgaan... nou vraag ik me af of dit normaal is..ik ben zelf van plan maandag de dok te bellen want ik wil nu in ieder geval nog een echo om zeker te weten dat alles er uit is.. anders heb ik niet het idee dat ik met een 'schone lei' kan beginne..

heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

liefs shari

Hee Shari,
Denk niet dat het normaal is. Als je schoon bent, zou het vloeien binnen een week daarna wel moeten stoppen. Heb zelf ook nogal lange tijd gevloeid erna en alhoewel de 1e echo een week na de miskraam zei dat ik schoon was, bleek bij een 2e echo, 3 weken na de miskraam, dit niet zo te zijn. Het laatste restje is toen alsnog verwijderd en een paar dagen daarna is het vloeien eindelijk gestopt.
Had toen ook last van bloedarmoede, dus hou dat ook in de gaten.
Sterkte meid!
Gr. Laura

Hi Shari,

Wat vervelend voor je!
Het vloeien is bij iedereen anders en volgens mij ook bij elke miskraam. Volgens mij is het niet raar maar als je twijfelt zou ik gewoon je gyn bellen, kunnen ze dmv een echo zien of je weer helemaal schoon bent.

Groetjes en sterkte,
Janneke

Hoi Shari,

Ik heb geen idee of het normaal is, maar volgens mij moet je niet meer dan uiterlijk één week vloeien.

Zelf heb ik afgelopen woensdag een echo gehad en die was niet goed.
Ik was volgens mijn eigen berekening 8 weken en 5 dagen zwanger, maar de echo gaf aan 6 weken en 3 dagen en er klopte geen hartje.
Mijn berekening klopt, want heb clomid geslikt en weet precies wanneer de ovulatietest positief was.
Maar het gekke is het kindje al meer dan twee weken geleden gestopt is met groeien, maar ik heb alleen afgelopen donderdag, vrijdag en zaterdag een beetje bruine afscheiding gehad. Ik zit nu echt te wachten totdat de miskraam doorzet, maar er gebeurt niks. Weet iemand hoe lang hiervoor staat, hoeveel weken?
Ik moet aankomende vrijdag terug komen bij de gynaecoloog om te kijken of het allemaal schoon is en zo niet, dan waarschijnlijk een curretage.

Meiden, ik weet het even niet meer. Het afwachten maakt me zo onzeker. Soms krijg ik nog een klein beetje hoop en denk ik misschien klopt het hartje vrijdag wel. Terwijl ik weet dat het niet zo is.

Jij ook sterkte!!
Liefs van Patries.

Hoi meiden,.

Allereerst wil ik jullie veel sterkte wensen in deze onzekere periode.
Ik las jullie verhalen en de vele vragen die jullie hebben en ik wil jullie mijn ervaringen vertellen.
Ik he vorig jaar 2 keer een missed abortion gehad, beide keren bij ruim 8 weken zwangerschap. We kwamen er beide keren pas een paar weken later achter. Ik had in die zwangerschappen vanaf het begin steeds oud bloedverlies, maar werd door de VK steeds gerustgesteld, bovendien hebben we bij de 2e keer ook een goede echo gehad met 7 weken. Beide keren ben ik uiteindelijk gecurreteerd, omdat het vruchtje niet vanzelf los liet.
Bij de 1e keer heb ik helemaal niet afgewacht, maar bij de 2e heb ik ongeveer 3 weken gewacht op een spontane miskraam, toen was het vruchtje trouwens ook al ruim 3 weken overleden.
Waar het op neer komt is dat soms het vruchtje gewoon niet vanzelf loskomt.
En dat oud bloedverlies niet perse hoeft te zeggen dat je een miskraam krijgt, hoewel ik er van ben overtuigd dat het bij mij beide keren wel heeft meegespeeld.

Verder las ik ook de vraag hoelang het vloeien kan aanhouden bij een miskraam. Daar staat niet echt een vaste periode voor. Ik heb voor de curretages beide keren lang oud bloedverlies gehad en na de curretages heb ik ruim 2 weken gevloeid en dat schijnt heel normaal te zien. Je moet niet vergeten dat het een lichte ongreep is, maar wel een buikoperatie!

Wil je meer en verantwoorde informatie, kijk dan eens op de site van een ziekenhuis, afdeling gynaecologie/obstetrie.

Ik wens jullie heel veel sterkte en nog 1 tip; geef de moed niet op!!!
Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan