is dit normaal bij 7 maanden ?

Tsja, nu ik de titel lees denk ik: 'wat' is normaal ?


Maar goed, mijn zoon Jesper is nu ruim 7 maanden en wordt ineens zó vreselijk aktief. Hij wil héél veel , maar eigenlijk lukt het allemaal net niet. Bijvoorbeeld:

- hij wil zitten, als ik hem neerzet blijft ie best wel even zitten maar zodra ie te enthousiast wordt of ergens naar reikt kukelt ie om

- hij wil kruipen, zit ook op handen en knieën maar hij wiegt een beetje heen en weer zonder vooruit te komen --> zeer frustrerend voor hem

- op zn buik drukt ie zich hele hoog op op zn anrmpjes en gaat dan op zn tenen staan, kont in de lucht, geen gezicht --> hij 'staat' dus op handen en voeten

- als hij bij ons zit en iets in de buurt heeft wara ie zich aan kan optrekken gaat ie op eigen kracht staan

- hij wil op schoot e.d. alleen nog maar staan

Ik vind het persoonlijk allemaal vrij vlot, maar natuurlijk wel leuk om te zien. Zijn er meer bij wie de kindjes zo vlot zijn en dergelijke capriolen vertonen ? Ik vind het erg leuk om allemaal te horen van jullie.

Groetjes Agnita
(mv Jesper 25-01-2005)
 
Hoi

Zo liep het ongeveer ook bij mijn zoontje met 7 maanden (hij is nu 10 en een halve maand).
Ik geloof dat het wel volgens het boekje is, dus is het best wel vlot ook. Want veel kinderen doen de dingen ook net even wat later dan in het boekje staat.
Alleen dat optrekken tot staan, doet hij dat echt? ik bedoel dus: hij zit voor de tafel en pakt de rand vast en trekt zich vanuit zit omhoog? Dat is namelijk wel vroeg!
Maar in iedergeval is het fijn dat het zo goed gaat, en het is heel leuk he om daat na te kijken.

Nou veel succes
 
Hoi Agnita,
Niek is ook van 25/01/2005, grappig he. Hij doet eigenlijk exact dezelfde dingen als Jesper, ook dat rare op voetjes en handjes staan, leuk gezicht he. Hij komt ook van de eene kant van de kamer naar de andere kant maar niet door echt te kruipen meer een kruising van tijgeren en allerlei andere bewegingen. Optrekken is het enige waar hij nog geen belangstelling voor heeft maar hij vind het wel leuk als je hem staand tegen een tafeltje aanzet. Goh grappig dat onze mannetjes zo gelijk op gaan. Ik weet niet of het snel is ik denk redelijk 'volgens het boekje' zoals hiervoor ook werd gezegd.
Groetjes Ellen
 
Hoi,

Merel is van 20-01 en doet deze dingen ook. Ze rolt en tijgert echt de hele kamer door! Echt kruipen doet ze niet, ze zit helemaal in de houding, maar vind het rollen toch makkelijker. Ook optrekken tot staan begint een beetje te komen, maar dan wel als ze op schoot zit. Nog niet aan tafel of zo. Zet je haar neer blijft ze wel aardig staan hoor. Ook heeft ze goed haar stem door, ze dadadada de hele dag door! En als ze reactie krijgt vind ze het helemaal geweldig.

groetjes mama van Merel
 
Hoi hoi,

Wat grappig, mijn dochtertje is van 18 maart 2005, nu dus ruim 7,5 maand dus en wat jij allemaal beschrijft is precies wat mijn dochtertje ook doet! Het lijkt mij ook erg vlot allemaal, maar wel erg leuk.

Groetjes super mama
 
Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is geboren op 10 april 2005. Ze is dus nu 7,5 maand. Ze kon al vrij vroeg (met 4,5 maand) omrollen. Sinds een paar weken kan ze zelf zitten als we haar neer zetten. Sinds begin deze week gaat ze zelf staan. Ze trekt zich op aan de spijlen van de box. Het echte kruipen slaat ze over. Ze kan wel zichzelf achteruit schuiven en draaien, maar het echte kruipen doet ze niet.
Het lijkt allemaal wel geweldig mooi en het gaat allemaal zo verschrikkelijk snel. Op het bureau hadden ze tegen mij gezegd dat het wel belangrijk is dat ze eerst leert kruipen voordat ze gaat staan, maar ja, ze doet het zelf, dus is ze er blijkbaat aan toe. Ieder kind zijn eigen ontwikkeling, toch?

Groetjes
Esther
 
Hallo,

Het berichtje van Agnita is al wat ouder, maar de reactie niet. Mijn dochter Donna is   van 10 april 2005 (ik zag in de reacties dat er nog iemand gereageerd had die een kleintje had die  geboren was op deze datum).

Donna is een kleine actieve meid die nu ook ruim 7 maanden is. Aktief is ze al een tijdje, maar vanaf ongeveer 2 weken moeten we echt gaan opletten.

Ze kan al een flinke tijd (ruim 1.1/2 maand) goed allen rechtop zitten. Dit is wel zo makkelijk, want het maakt haar niet uit waar ze zit. Liggen wil ze niet meer, alleen als ik heeeeeeeel erg aandring en ze heeeeeeel erg moe is. Sinds een weekje kan ze vanuit zitstand op haar knieën terecht komen, zodat ze makkelijker overal bij komt.

Verplaatsen is voor haar frusterend, omdat dit niet zo gaat zoals ze zich dit voorstelt. Wanneer de vloer glad is kan ze al hupsend op haar billen een aantal centimeters vooruit komen. In ligstand (buiklig) komt ze nog geen centimeter vooruit. Dit is dan weer frusterend.  

Donna  wil zich inderdaad overal aan optrekken. Het liefst aan papa en mama, want dan weet ze zeker dat ze wordt opgevangen. Ik denk dat wij  vanaf nu als klimrek gebruikt worden. Wanneer ik haar in de box zet en dicht genoeg bij de spijlen, dan  trekt ze zichzelf op.  Dit gaat nog maar tot op de knieën, maar het duurt niet lang  meer totdat ze zichzelf nog hoger optrekt en uiteraard......  weer valt.

Verder wordt er veel ge-DADADAA MAMAMAMA PAPAPAPA-at en ze heeft het zelfs al eens voor elkaar gekregen om al huilend MAMA te roepen en daarbij de armpjes uit te strekken. Het ging waarschijnlijk per ongeluk, maar zelf werd ik er helemaal emotioneel van.

Groetjes van een hele trotse moeder.
Jessica
 
Terug
Bovenaan