Is dit normaal: niet slapen???

Hai dames,

Sinds een week kan ik mijn zoontje Seth (bijna 9 weken) zonder morren in bed leggen als hij moe is (voorheen ging dit gepaard met een hoop verzet). Hij heeft namelijk zijn duimpje ontdekt! Dat is natuurlijk heel fijn, want nu is het geen strijd meer als hij overdag een tukje moet gaan doen. Maar elke keer als ik nu boven kom en even bij hem ga kijken ligt hij klaarwakker op zijn duimpje te zuigen. Hij slaapt dus helemaal niet (of in ieder geval niet de hele tijd dat hij in bed ligt)  volgens mij, maar protesteert dus ook niet. Heel raar. Is dit normaal???

Groetjes Femke

Ik heb mijn zoontje Joey (10 weken + 1 dag)  er ook al eens op betrapt, ja. Dan ligt hij rustig een beetje zijn kamertje te bekijken.  De eerste keer voelde ik me eerlijk gezegd een soort van 'gekwetst' (waaom wil hij niet bij me zijn?) Haha. Nu laat ik hem gewoon met rust en komt hij wel als hij aandacht nodig heeft.    

Ja, kennelijk vind hij het wel prima. Dat is natuurlijk alleen maar fijn. Ik voelde me de eerste keer heel erg schuldig, dat hij alleen in zijn bedje moest liggen en dat hij niet gezellig bij mij was. Maarja, als hij het niet erg vindt...

Het is juist goed om een kindje wakker in bed te leggen en als hij dan lekker rustig om zich heen gaat kijken. Is prima. Hij valt vanzelf in slaap als hij echt moe is.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Hoi,

Esther doet dat ook wel eens. Ook als ze wakker wordt. Licht ze naar de kier in de gordijnen te kijken, en gisteren naar hoe haar hand afstak tegen de witte wiegbekleding. Lekker laten liggen, blijkbaar heeft ze genoeg te doen daar! Maar ik vond het ook wel steken hoor, dat dat blijkbaar net zo leuk was als bij mij of zo...

Groetjes,

Eveline

Ik vind het ook niet erg hoor, dat hij wakker ligt, maar ik vraag me eigenlijk alleen af of hij door dat duimen niet teveel gestimuleerd wordt. Maar eigenlijk weet ik het antwoord wel, want als hij aan mijn borst ligt kan hij ook al drinkende/sabbelende in slaap vallen, dus dat zal ongeveer hetzelfde zijn als met zijn eigen duimpje.

Terug
Bovenaan