is dit normaal of heb ik gewoon een hele rustige baby?

hoi dames

even een vraagje van een onzekere aanstaande moeder.

ik lees zo overal dat jullie erg beweeglijke baby;s hebben.
nou voel ik die van mij echt vrij weinig. voor een paar weken was het meer dan nu.
als ik het per dag al met al een kwartier voel bewegen is het veel.
ook mijn vriend heeft het nog steeds niet kunnen voelen terwijl ik toch al 27+3 zwanger ben.

ben een beetje ongerust en maak me zorgen.
of is dit onnodig?
groeten lee

Nee hoor geen zorgen!
Heb me laten vertellen dat zolang je het elke dag even voelt het prima is. Het meeste van de tijd dat je baby beweegt voel je het waarschijnlijk niet. Misschien heeft je kindje nog lekker veel ruimte in je buik.
Maar als je je zorgen maakt meteen verloskundige bellen hoor!

Hey Lady-lee

Als je je zorgen maakt zal ik gewoon even je verloskudige bellen.
Ik heb ook ervaring met een heel rustige baby!
Mijn 1e voelde ik ook bijna niet, mijn 2e was al actiever en nu heb ik een kickbokser in me zitten. maar kan me voorstellen dat je je een beetje ongerust maakt, maar dit hoeft echt niks te betekenen hoor. Het is wel fijn als je wat vaker een bevesteging van je kindje voelt van hallo het gaat goed hierbinnen!! Maar nogmaals als je het niet vertrouwd en voor je eigen gemoedsrust gewoon even je verloskundige bellen.

Groetjes Anne

Heej meid,

De meiden hierboven zeggen het al... als je het niet vertrouwd ff de vk bellen.
Mijn huisarts is mijn vk en die heeft gezegd mocht ik twijfelen gewoon ff bellen en dan mocht ik komen het hartje luisteren.
De mijne is heel druk, maar de laatste paar dagen voel ik hem ook niet zoveel... maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik zelf de afgelopen dagen zo druk bezig ben.
Maak je geen zorgen en gewoon ff naar je vk bellen voor een extra controle. :D

Liefs

Hoi,
Ik heb geen ervaring met een rustige baby, hier zijn het echt kickboksers, maar ik ken er genoeg die het hebben zoals jij!
Belangrijkste is dat je de baby elke dag even voelt!
Maar idd als je ongerust/onzeker erover bent gewoon even de vk bellen!
Liefs MJ

Hoi,

ik ben een april mama, maar dacht kijk eens bij maart... ligt immers dicht bij elkaar!
Ik heb in het april forum een soort gelijk berichtje geplaatst.
Eerst voelde ik het kindje veel beter en de laatste 2 dagen wat minder. Voel af en toe nog wel iets, maar minder actief dan in het begin.
Ook mijn vriend heeft nog niks kunnen voelen en ben vandaag precies 25 weken.

Zelf heb ik het gevoel dat mijn kindje zich gedraaid heeft en daardoor anders ligt. Mijn placenta ligt aan de voorkant en kan er dus ook mee te maken hebben.
As dinsdag 4 jan. moet ik weer naar de vk.
Heb me wel voorgenomen als ik vandaag helemaal niks voel haar toch even bel. Puur voor mijn eigen gevoel en dat ik met een gerust hart oud en nieuw kan vieren.
Maar als ik de afgelopen 2 dagen een klein trapje voelde was ik iig weer even opgelucht!
Komt ws ook omdat je idd veel meer leest over actieve dan rustige baby's in de buik!

Terug
Bovenaan