Is dit normaal vloeien? of toch maar ff naar de docter

Hallo allemaal,
Hoe gaat het met de kleintjes?
Heb een vraagje,

Toen ik bevallen was heb ik 4 week hard gevloeit daarna werd het beetje gelig en die week ben ik weer aan de pil (minipil) begonnen
4 dagen nadat ik de pil weer slikt begon ik weer hard te vloeien..(dacht dat ik mijn mensturatie had alle tekenen waren weer daar..) maar nu 2 week later vloei ik nog steeds, niet veel maar heel afentoe dat het oppeens weer donkerrood is, (zou eigenlijk niet eens maandverband hoefen te gebruiken maar ben te onzeker om dat niet te doen)
Vraag me af of dit nu toch mijn menstruatie is (door de pil opgezet?) of is het iets anders en moet ik mischien naar de dokter

Groetjes Sylvia mama van Natas 26-01-07

Hoi Sylvia,

Het klinkt niet als 'normaal' vloeien na de bevalling. Ik ben nooit direct na de bevalling met de pil begonnen en weet niet of het hiervan zou kunnen zijn. Maar ik zou voor de zekerheid even je huisarts bellen, die kan je vast meer vertellen/ geruststellen.

Judith

Hoi Sylvia,

Of het met de pil te maken heeft weet ik niet, maar ik heb het ook gehad (ben niet aan de pil). Ik dacht steeds dat ik van het vloeien af was, dan vloeide ik één dag niet, alleen een beetje gelige afscheiding en dan...opeens weer raak en ook helderrood bloed. En dat bleef een weekje of 2 zo doorgaan. Vaak volgens mij ook op dagen dat ik veel in beweging was geweest. Pas toen Esther 6 weken was, is het vloeien helemaal gestopt. Ik zou het dus nog even aankijken en anders je huisarts of vk bellen, die hebben er vast meer verstand van!

Eveline

Hoi,
wat een gedoe he. Denk je dat je overal vanaf bent na de bevalling krijg je dit soort leuke dingen ook nog kado. Die mannen hebben het toch maar makkelijk .
Wat je vertelt lees ik hier wel vaker op het forum. Zelf dacht ik een paar weken terug dat het vloeien over was en toen begon het toch weer. Ook af en toe helder rood. Nu is het bijna over. Ik zou idd zoals Eveline zegt het nog even aanzien. Maar wordt het niet minder dan met de huisarts bellen. Die kan inschatten wat "normaal" is en wat de oorzaak is van het vloeien.
Groetjes Veerle

Ik had ook dagen dat het over was en ik daarna weer wat bloed verloor. Bij mijn eerste dochter ben ik de pil gaan slikken op de eerste dag van mijn eerste menstruatie. Dat had niet gemoeten, want daarna heb ik 4 weken gevloeid. Ik heb de huiarts er toen voor gebeld en die zei dat het kwam door de pil. Dat zou het dus ook nnog kunnen zijn bij jou.

hoi silvia
ik was 3 weken na de bevalling bijna uitgevloeid en toen met de minipil begonnen.3/4 dagen werd het vloeien weer erger.ik dacht dat ik ongesteld geworden was,had ook buikpijn enzo.maar later dacht ik dat het wel eens door de pil zou kunnen komen.nu,2 weken later vloei ik nog,ook helderrood.ik denk dat de pil de hormonen nog eens extra aanwakkerd ofzo.heb je geen nacontrole bij de vk?dan kan je even informeren.je mag ze ook altijd nog bellen.
groetjes kari

Terug
Bovenaan