Is dit normaal?

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Ik heb sinds een paar dagen last van winderigheid ik vroeg me af of dit normaal is?
En ik moet sinds een paar dagen stuk of 6 keer naar het toilet voor de grote boodschap wat ik helemaal niet gewend ben ook omdat ik last heb van hele moeilijke stoelgang.
Hoort dit er allemaal bij?

Veel liefs van Charmedgirl

Bijna 8 week

Hallo Charmedgirl,

Ja, dit is eigenlijk heel normaal. Alles ontspant en verslapt in de buik, dus ook je darmen. Met als gevolg dat ze niet meer zo goed werken. En je sneller winden moet laten.  Verder voor een betere stoelgang zou je meer vezels kunnen eten. Zoals roggebrood en tarwebrood of iets dergelijks. Dit helpt wel.
Maar als je naar het toilet gaat, probeer niet te hard te "drukken". Dit zou weer kunnen leiden tot aambeien en dat lijkt mij ook geen pretje. Dus dan maar een paar keer meer naar het toilet op een dag. Het komt vazelf wel naar beneden. Hihi.

Groetjes Mineko

Hey,

Ik heb in het begin van mijn zwangerschap last gehad van obstipatie en moest toen van de huisarts lactulose nemen (pruimensap) en toen had ik ook veel meer last van winderigheid. Niet erg bevordelijk tijdens het werk! En ze zeggen als je voelt dat je moet poepen dan moet je ook gaan en het niet ophouden en er de tijd voor nemen. Ook al moet je er 10min voor op de wc zitten, en niet te hard drukken. Komt het dan komt het en zo niet dan is dat jammer en komt het de volgende keer misschien.

Terug
Bovenaan