Is dit normaal ?

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik geef mijn zoontje van 17 dagen BV, maar helaas gaat het bij mij niet zo makkelijk.
Vanaf dag 1 krijg ik altijd al tepelkloven ( 3e kindje ) die ik nu aan 1 borst met Bepanthen redelijk onder controle heb. Alleen die andere borst wil niet echt. Als ik die borst ook voed krijg ik pijnscheuten die naar mijn rug lopen.
Is iemand hier bekend mee ? Maak me niet echt zorgen maar vraag me wel af of dit er ook bij hoort.
Bij m'n eerste 2 kids ben ik al heel snel gestopt met de BV, mede door  de kloven, dus ik heb niet echt de nodige ervaring.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Monique77 mv Nick

quote: monique1977 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-03-2007 10:05:59'));

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik geef mijn zoontje van 17 dagen BV, maar helaas gaat het bij mij niet zo makkelijk.
Vanaf dag 1 krijg ik altijd al tepelkloven ( 3e kindje ) die ik nu aan 1 borst met Bepanthen redelijk onder controle heb. Alleen die andere borst wil niet echt. Als ik die borst ook voed krijg ik pijnscheuten die naar mijn rug lopen.
Is iemand hier bekend mee ? Maak me niet echt zorgen maar vraag me wel af of dit er ook bij hoort.
Bij m'n eerste 2 kids ben ik al heel snel gestopt met de BV, mede door  de kloven, dus ik heb niet echt de nodige ervaring.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Monique77 mv Nick

Hai Monique,

Ken je het http://www.borstvoedingsforum.nl al? Daar kan je terecht met al je borstvoedingsvragen! VBN en LLL lezen regelmatig (dagelijks als het goed is) mee en antwoorden ook. Je kan er heel veel informatie vinden over alle mogelijke bedenkbare aanloopprobleempjes die je maar kan verzinnen.

Kloven zijn meestal het gevolg van niet helemaal correct aanleggen en/of spruw. Het lijkt me dus ook heel verstandig als je contact zoekt met een vrijwilliger van VBN of LLL. Pijn die doorschiet naar je oksel, klinkt mij als spruw in de oren... Spruw is lang niet altijd zichtbaar in het mondje van je baby, maar kan wel voor veel problemen zorgen.

Heel belangrijk dat je nu actie onderneemt, kloven worden vaak gevolgd door borstonsteking... dit komt omdat de borst minder goed leeggedronken wordt, ivm de pijn... de toeschietreflex komt minder goed omdat je pijn hebt en je bent eerder geneigd je kindje van de borst te halen. Voeden hoeft echt geen pijn te doen!!! Pijn is altijd een teken dat er ergens iets niet goed gaat.

Bel alsjeblieft een vrijwilliger of een erkende lactatiekundige (telefoonnummers zijn te vinden op het borstvoedingsforum)

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere (borstvoedende) ouders doe ik op http://www.borstvoeden.net

Hoi Nynke,

Bedankt ik zal even op die sites kijken en eventueel bellen.
Mijn kloven zijn alleen geen kwestie van verkeerd aanleggen. Ik schijn gewoon heel gevoelige tepels te hebben.
Dit ligt bij mij heel gevoelig want door die opmerking heb ik bij mijn andere 2 kids steeds het idee gehad dat ik iets verkeerd deed. Achteraf bleek dat dus niet zo te zijn.
Maar je wordt er wel heel onzeker van.

Bedankt voor je reactie,
Monique77 mv Nick

Terug
Bovenaan