Is dit normaal?

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Ik zou me even voorstellen ben nieuw hier namelijk ik ben Bernice en ben 21 jaar,heb een zoontje,hij is geboren op 25 augustus jl.Ik zit met een vraagje en die luid als volgt.Ik heb over het algemeen een rustig baby alleen s avonds rond 8 uur huilt hij vaak door tot een uur of 22.00-23.00 terwijl hij voeding heeft gehad,schone luier en boertjes heeft gelaten weet iemand wat dit kan zijn?Hij is wel heel moe want hij gaapt aan 1 stuk door en ziet er dan ook vermoeid uit door zijn gehuil zeg maar!
Wie o wie weet wat dit kan zijn?

lfs nice (mama van Peter 25-08-2007)

dit is vrij normaal hoor, de meeste baby's hebben 's avonds een huiluurtje
maak je niet ongerust het is echt erg normaal.
Gewoon lekker bij je nemen, hij wil misschien gewoon bij je zijn en vaak is het ook zuigbehoefte dus laat hem op je pink of op een speentje sabbelen.
Het kan ook zijn dat ie dan ineens erg stil vindt, overdag is er veel geluid en 's avonds ineens niet meer en als ie dan alleen in zijn bedje ligt kan ie zich weleens eenzaam voelen, dus weer gewoon lekker bij je nemen, je verwent hem er echt niet mee.
Het is ook vaak met een paar weken wel over, gefeliciteerd nog he en geniet van je mannetje.
groetjes Martine

Hoi,

Het komt wel vaker voor dat baby's aan het eind van de dag huilen. Ze moeten dan alle prikkels verwerken. Twee uur is natuurlijk best wel lang. Misschien is hij idd. te moe. Je kan proberen hem wat eerder op bed te leggen. Maar ik moet erbij zeggen dat mijn dochter pas 4 maanden was toen ze op de avond sliep. Daarvoor was ze ook tot de laatste fles wakker.
Veel succes!!

Hoi Hoi

Allereerst van harte welkom, en van harte gefeliciteerd met je zoontje!!

Heeft Peter elke avond dat hij zo moet huilen? en is hij druk in zijn bedje met armpjes en beentjes? Het kan natuurlijk ook zijn dat hij last heeft van zijn voeding, misschien lucht of krampjes? En tegen 22.00u gaat hij wel slapen?

Veel vragen he hahaha? Het kan natuurlijk ook zijn dat hij zich alleen voelt, hij is nog zo klein. En wat zegt je eigen gevoel?

Groetjes, Cindy mama van Sam (2)

Hoi Hoi,

Peter moet vaak huilen idd maar is dan echt muisstil rond 22.00 uur,ik hou hem idd ook lekker bij me en probeer hem te vertroetelen soms helpt dat soms ook totaal niet.
Ik zal eens wat adviezen van jullie overnemen.

bedankt in elk geval.

lfs Bernice(mama van Peter 25-08-2007)

Hoi Bernice,

Leuk je ook hier op het forum te zien. Ik herken je nog van het forum van augustus 2007. Gefeliciteerd met Peter. Heb ook op je site gekeken. Wat een poepie. Ik heb ook een zoontje gekregen op 28-7-2007 genaamd Sven.

Sven heeft ook vaak laat op de avond dat hij wat meer huilt. Bij hem zijn het krampjes. Je ziet hem dan ook echt met zijn beentjes trappelen en het huilen komt en gaat (net als weeen, haha). Op een gegeven moment zijn de krampjes voorbij en is hij zo moe van het huilen en inspannen dat hij als een roos in slaap valt. Het enige dat ik op zo'n moment kan doen is hem lekker vasthouden. Op het consultatiebureau zeiden ze ook nog dat je zijn voetjes dan een beetje moet tegenhouden zodat hij zich af kan zetten.

Het is inderdaad wel zielig maar op zo'n moment ben jij zijn beste troostmiddel dus wat de dames hierboven al zeggen, hou hem gewoon lekker bij je en knuffel hem.

Groetjes,
Maike

wat je ook eventueel bij krampjes kunt doen als dat tenminste de oorzaak is
fietsen met de beentjes
of probeer vlak voor het slapen gaan een lekker badje met een lekker spulletje natusan nacht bijvoorbeeld
en rust en regelmaat wakker voeden even samen spelen ongeveer een half uurtje drie kwartier in de box of iets anders net wat je gewent ben en dan in bedje liefst wakker zodat ze zelf in slaap leren vallen en anders na ongeveer 10 minuutjes even over het buikje wrijven en dan weer weggaan
wat ze ook wel eens zeggen een t-shirt of iets wat je aan heb gehad in het bedje leggen dan is jou geur bij je kindje en worden ze ook weer wat rustiger van
nou heel verhaal hoop dat je er iets aan heb
en vooral ga op je gevoel af als je hem lekker bij je wil vertroetelen zeker doen

groetjes Elena

Het is normaal dat baby's een lange periode hebben (tot 6 maanden kan dat duren) dat ze 's avonds bij je willen zijn. Veel baby's hebben dan ook behoefte aan clustervoeden. Dan voed je de hele avond bijna continu, dus ieder uur aanleggen. Je voeding is vaak ook wat minder dan overdag. Geef je er aan over. Na een aantal maanden gaat het over en zul je met weemoed terug denken aan de tijd dat je avonden met hem op de bank lag ;-) Succes ermee!

Terug
Bovenaan