is dit normaal?

we hebben nu sinds de bevalling nu twee keer weer gevreeen.
maar is het normaal dat het aan de buitenkant (waar ik ingescheurd ben) dat het eerst pijn doet?
het is net of ik opnieuw uit scheur!
pas als we bijna ''klaar'' zijn doet het niet zeer meer!.

ik kijk er nu dus wel wat tegen op om het te doen omdat het eerst zo zeer doet! gaat dat weer over??

wie heeft dat nog meer??

liefs wilma

hmmm, ik weet niet of het normaal is maar ik heb dat ook en baal er enorm van. Ik had toevallig zelf net een topic hierover geplaatst "angst en pijn bij sex".
Ik durf eigenlijk niet meer te vrijen, deed zo'n zeer.  

Het is ook niet eerlijk, dat je die lichamelijk ellende van de bevalling niet een beetje kan delen met je man / vriend...

ja ik hoop het ook dat het beter wordt! het ook niet niks natuurlijk wat er door je vagina is gekomen!
mijn vriend heeft gelukkig wel alle geduld van de wereld en is ook wel heel voorzichtig!

maar toch baal ik natuurlijk wel als een stekker!

tijdens de zwangerschap hadden we ook op een gegeven moment geen seks meer, omdat we met zo'n dikke buik niet zo veel aan vonden en het deed pijn en het zat in de weg! en dan denk je dat je er nu weer lekker van kunt genieten en heb je dit..snik snik!

ik hoop dat het gauw beter wordt!

liefs Wilma

Ik heb geen problemen (slechts kleine scheur en enkele hechtingen), maar ik wilde even opmerken dat ook bij mij de de eerste paar stoten ook gevoelig zijn (moeten nog steeds voorzichtig doen...) en dat het daarna weer als vanouds aanvoelt. Iedere keer dat we het doen, wordt dat een klein beetje beter. Dus ik denk echt dat het een kwestie van tijd is.... Ik hoop voor jullie dat jullie er snel weer echt van kunnen genieten!!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (11 weken)

Van de vorige bevalling weet ik nog dat ik best lang last had van het scheurtje, hoe klein het ook was. Nu heb ik eigenlijk helemaal bergens last van! Erg prettig! Maar het is dus wel normaal dat het nog gevoelig is lijkt mij. Geef het de tijd! En tot dan, voorzichtig aan!

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan