IS DIT NORMAAL?????

ik heb vandaag de speen van goewans fles verwisseld voor een speen voor kindjes van 3 vanaf 3 maanden, normaal doet hij ong 15 minuutjes over zijn fles van 180 nu had hij hem letterlijk in 2 minuten op!!! weg moment van even lekker samen zitten. ook leek hij toen hij klaar was niet tevreden, ik heb een fles bijgemaakt, maar hij hoefde echt niet meer, nu is hij nog steeds aan het brullen na het drinken van zijn fles, maar hij heeft geen zuigbehoefte en heeft ook geen dorst meer, is het niet te snel gegaan.......

Nee joh. Dan is gewoon het gaatje nog te groot. Lekker die kleinere speen weer gaan gebruiken. En deze pas weer gaan proberen als je merkt dat hij (te) lang over de fles gaat doen.
Groetjes Veerle

Ja precies!!   Marieke had pas de 3 maanden speen met bijna 5 maanden, pas sinds een week of 2. Pas toen kon ze er rustig mee drinken. Tot die tijd heb ik gewoon de "kleine" speen gebruikt. Anders komen ze niet aan de zuigbehoefte èn zit hun buikje veel te snle vol!

groetjes,
Sabine

Hi!

Normaal of niet, de een vindt dat de fles met vijf minuten leeg oké is, de ander wil graag dat haar kindje langer drinkt.

Omdat Goewan niet voldaan lijkt na zijn fles, zou ik gewoon weer terug gaan naar de oude speen. Wij hebben hier ook de speen van 3 maanden geprobeerd, maar dat was echt niks. Er ging meer naast dan in het mondje. We zijn dus gauw weer terug naar de oude speen gegaan.

Volgens mij bestaan er geen regels wat betreft spenen. Je moet de speen nemen waar je kindje het goed mee doet. Overal zie je de adviezen dat je je kindje tussen de 10 en 30 moet laten drinken en niet met welke speen. Zo te lezen heeft jouw Goewan ook behoefte aan langer drinken. Ga gauw lekker terug meid, dan kan jij weer lekker met Goewan knuffelen tijdens de fles (heerlijk toch? ik geniet er ook zo van).

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

als ik jou was zou ik gewoon die andere speen er weer op zetten.
senna is nu 5 maanden en heeft ook nog de speen met het kleinste gaatje.
anders is ie inderdaad met 5 minuten leeg en is meneer echt niet tevreden.

groetjes marijke

Hetzelfde probleem hier, hoor!
Christian drinkt ook nog steeds met speen van 0+ maanden... Spenen voor oudere baby's was een ramp...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (22 weken)

Ik heb bij Laura zelfs nooit andere spenen gebruikt dan de 0+ speen. Een maatje groter en ze stikte zowat in de hoeveelheid die ze in haar mondje kreeg. En zij wilde geen "papfles" dus daar had ik die grotere speen ook niet voor nodig. Zij kreeg haar rijstebloem van een bordje en een lepeltje.

Groeten, mam van Laura en Ruben

Terug
Bovenaan