is dit normaal??????

Hallo Dames,

zins ik me heb voorgesteld ben ik niet meer op deze site geweest(niet om dat ik niet wou hoor!).

Ik ben eigenlijk verschrikelijk moe!!!
dit is mijn derde zwangerschap en ik heb echt last van vermoeidheid,misselijkheid,maagzuur en borsten die heel gevoellig zijn.

bij mijn eerste zwangerschap wist ik pas dat ik in verwachting was toen ik 6 maanden ver was dus kan ik die niet echt vergelijken(maar dat is weer een ander verhaal).

ik heb mijn familie nog niet verteld dat ik zwanger ben en stuit hierdoor erg op onbegrip.

ik kan erg moeilijk op gang komen ik werk twee dagen als vrijwilliger, maar ben daar gister mee
gestopt omdat ik te moe ben om eigenlijk mijn bed uit te komen wat eigenlijk ook lastig is met mijn twee andere kids in huis.
a.s woensdag moet ik naar de verloskunde ik hoop dat ze me kunnen helpen want ik wordt hier echt niet goed van.

ik wou even klagen en vragen of anderen hier ook last van hebben.

groetjes Mommy02

Hoi mommy, het is heel normaal dat je moe ben. Ik kan nu ook hele dagen slapen zo moe ben ik. Maarja het wordt nu wat minder maar ik heb ook een zoontje van 1 jaar die me druk bezig houdt dus al ben je niet moe van hem dan ben ik moe van mijn werk. Maar ik heb nu iets minder last van de moeheid dan vorige week. Maar dan ben ik weer hele dagen misselijk. Maar het wordt hopelijk snel wat minder.

Hoi Mommy, die vermoeidheid kan echt een behoorlijke killer zijn inderdaad. Ik ben 's avonds rond half 9 pas ècht moe, maar dat bouwt al op vanaf de lunch soms al.
Het verschilt van dag tot dag. We hebben hier ook de halve week de kleine wervelwind van 3 jr van m'n vriend in huis, dus dat werkt ook wel eens extra door. Heb ook veel pijn aan mn borsten en vorige week een soort menstruatiepijn (bandenpijn, nu al??) Vandaag ben ik pas voor het eerst wat misselijk geweest, heel raar was dat! Ik ben nu dag 2 week 6 zwanger. Ik beschouw het maar als een goed teken dat alles nog steeds lekker groeit en bloeit in mijn buik ;-)
Ik lees wel overal dat je moet luisteren naar je lichaam... Sterkte!

He

dank je naatjuh en mariska voor jullie berichtjes

ik weet dat ik naar mijn lichaam moet luisteren alleen vindt ik het best moeilijk.

vandaag ging ik even naar de A.H ja ik moet toch boodschappen doen,maar midden in de A.H wordt ik me toch een potje miselijk ik was blij dat ik een zakje bij me had zo erg is het dus.
ik ben blij dat ik nu weer in mn bedje lig want ik heb het gevoel dat ik er een werk week op heb zitten.

ik ben wel blij om ervaringen van anderen te lezen het helpt.

Hoi Mommy02,

Klinkt heel herkenbaar. Als alles goed gaat (pas over anderhalve week de eerste echo), zou dit ons derde kindje worden. Ben heel erg gestresst en ben heel bang dat er iets mis gaat. Vreemd genoeg nog extremer dan bij de eerste twee, terwijl ik tot dusver geen miskraam heb gehad. Ik denk vanwege de getalletjes. Maar dat stressen vreet energie. Ik ben ook steeds maar moe. Ik lig elke avond nu tegelijkertijd in bed als mijn dochter van twee en die staat wel fit 's ochtends op. Ik niet. Verder misselijk en af en toe steken in mijn borsten. Ik weet dat ik het nog makkelijk heb vergelijken met andere vrouwen, maar ik vind deze zwangerschap tot dusver zwaarder dan de andere twee zwangerschappen.

Verder heb ik mezelf dusdanig in de nesten gewerkt dat ik dit weekend moet vertellen dat ik zwanger ben bij mijn familie. Lang verhaal. Klinkt erger dan het is, maar ik vind het niet langer leuk om mijn ouders enzo een beetje voor te liegen. Eigenlijk had ik het hen liever verteld nadat ik de echo had gehad, vanwege dat gevoel dat het mis is. Misschien dat je je familiekan vertellen dat je zwanger bent? Wellicht wat eerder dan gepland, maar misschien levert het wat meer begrip op.

Weet je trouwens ook zeker dat je ijzer op orde is? Ik ben ook in het begin van mijn tweede zwangerschap heel moe geweest en toen bleek dat de ijzerwaardes in mijn bloed laag waren. De ochtend beginnen met een tweetal boterhammen met appelstroop en sinaasappelsap (geen melkproducten) werkte heel goed voor me.

Succes en ik hoop dat de vermoeidheid snel voorbijgaat!

Heel herkenbaar! Het is voor mij de eerste, dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Maar ik heb ook heel veel last van vermoeidheid en sinds 2 dagen ook enorm misselijk. Vandaag twee uurtjes boodschappen gedaan en gewinkeld, maar was daarna gesloopt en kon net aan thuis de wc halen (want ik had geen zakjes mee...).Bij mijn sportvereniging stuit ik ook op wat lastige reacties dat ik ineens niet meer mee mag doen. Dus ik moet me ook steeds in bochten wringen om het maar stil te houden.

Maar goed het is voor een goed doel, zeggen we dan maar.

Terug
Bovenaan