• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Is dit normaal?

Zoals jullie wel weten besloot ik iets meer dan 2 weken geleden om te stoppen met BV.

Ik kolfde al sinds de geboorte van Gabriël (13 november 2011) en er kwam steeds weer wat bij. Aanleggen lukte nooit ivm vroeggeboorte, reflux en mogelijke allergie(n), en daaruit voorkomend algehele ontevredenheid, pijn en onrust voor zowel de kleine man als mij. Dus besloot ik af te bouwen en te stoppen met het kolven.

Nu zat ik al vrij snel op nog maar 2 keer kolven per dag en kolfde enkel als er stuwing was. Nu heb ik eergisteren (na anderhalve dag niet kolven) 's avonds moeten kolven, omdat ik plots vreselijke stuwing had. Het kolven deed veel pijn en mijn borsten voelden daarna als blauwe plekken.
Nu heb ik sinds toen dus ook al niet meer gekolfd. Mijn borsten doen geen pijn, maar ik heb nog wel harde plekken in mijn borsten. Ook voel ik nog steeds de toeschietreflex gaan als ik Gabriël de fles geef.

Hoort dit er allemaal bij of moet ik even contact op nemen met de dokter of een lactatiekundige? Ik heb helemaal geen idee wat 'normaal' is en wanneer er iets niet goed is...

Liefs, Marieke
 
ja dit hoort erbij , wat je ook kunt doen is onder de douche je borsten leegmaken en de bobbels weg maseren[moet je ook doen anders heb je kans op een borstontsteking].toeschiet reflex duurt een paar weken althans was bij mij het geval.
gr septembermama
 
Wat ben ik blij dat te horen! Begon al bijna enge dingen te denken haha!
Ik heb daarnet weer moeten kolven, slechts 100cc en mijn borsten zijn weer helemaal zacht. Zal ook eens kijken of het onder de douche ook lukt als het nog nodig is :)
Ik hou zoiezo de bobbels in de gaten.
 
nee is heel normaal hoor...langzaam word het steeds minder...met een paar dagen kon het wel eens helemaal klaar zijn..en idd je kunt heel goed als je douchte de bobbels weg masseren zo hoef je niet te kolven! ;) succes met de laatste loodjes..
 
Ik ben benieuwd hoelang het duren zal, gelukkig voel ik me gewoon goed, maar ik hou het wel in de gaten. Ontstekingen willen we natuurlijk niet hebben :)
 
Terug
Bovenaan