Is dit normaal?

Ik besloot iets meer dan 2 weken geleden om te stoppen met BV.

Ik kolfde al sinds de geboorte van mijn kleine man (13 november 2011) en er kwam steeds weer wat bij. Aanleggen lukte nooit ivm vroeggeboorte, reflux en mogelijke allergie(n), en daaruit voorkomend algehele ontevredenheid, pijn en onrust voor zowel de kleine man als mij. Dus besloot ik af te bouwen en te stoppen met het kolven (heb speciale dieetvoeding, Nutramigen, op recept gekregen van de KA).

Nu zat ik al vrij snel op nog maar 2 keer kolven per dag en kolfde enkel als er stuwing was. Nu heb ik eergisteren (na anderhalve dag niet kolven) 's avonds moeten kolven, omdat ik plots vreselijke stuwing had. Het kolven deed veel pijn en mijn borsten voelden daarna als blauwe plekken.
Nu heb ik sinds toen dus ook al niet meer gekolfd. Mijn borsten doen geen pijn, maar ik heb nog wel harde plekken in mijn borsten. Ook voel ik nog steeds de toeschietreflex gaan als ik de kleine de fles geef.

Hoort dit er allemaal bij of moet ik even contact op nemen met de dokter of een lactatiekundige? Ik heb helemaal geen idee wat 'normaal' is en wanneer er iets niet goed is...

Liefs, Marieke
 
ten eerst jammer dat het niet gelukt is... maar voor je zelf als voor je kind is rust het beste!!!

ik heb geen ervaning met afbouwen... maar de harde pleken klinken als of de kanalen verstopt zijn... weet niet of dat kan bij afbouwen... maar wat ik heb begrepen is onder een warme doush masseren en dan daar na kloven dan zou de verstopping op moeten houden...
maar het leeg kolven zou dan weer voor meer stuwing knnen zorgen... hmmmmmmmmmm...
ik heb wel begrepen dat verstoppingen komen als er niet goed leeg word gedronken... wat natuulijk ook geld als je niet leeg kolf...
kijk anders even op www.borstvoeding.com... denk dat je daar wel meer info kan vinden...

succes tal
 
hoi,
ik had bij het afbouwen ook last van harde plekken.
als je maar in de gaten houd dat je geen koorts krijgt.de harde plekken zou je een beetje weg kunnen masseren.
het toeschietreflex heb ik ook lang gevoeld.ook al was ik helemaal afgebouwd!
hopelijk blijft het snel weg.ik ben toen op den duur dat ik nog 1 a 2 voedingen had gewoon helemaal gestopt.heb toen nog een dag of 2 last gehad,daarna was het helemaal weg.
succes,groetjes maartje
 
Hoi,

Ik heb in 2 dagen het kolven afgebouwd, anders blijft de melkproductie op peil. Daar moet je even doorheen en alleen kolven als te vol wordt.
Ik heb daar ook wel 2/3 weken lekkende borsten gehad. Vooral bij het voeden. Veel zoogcompressen gebruiken :)
En goed masseren onder de douche, zodat er geen ontstekingen ontstaan. Dan gaat het vanzelf weer over!

Succes,

Marina
 
Thanks dames!
Ben blij dat het dus wel normaal is. Ik hou de plekken in de gaten, gelukkig voel ik me gewoon goed en heb geen koorts :)

Bedankt voor jullie reacties :)
 
Terug
Bovenaan