Is dit normaal ?!

Hai,

ik ben nu 14 weken en 5 dagen zwanger. Volgens vele forums en informatie pagina's over zwangerschappen, moet je je baarmoeder al kunnen voelen boven je schaambot. Ik lig op m'n rug en ontspan me, maar ik voel geen harde rand of harde "bal". Tuurlijk voel ik wel licht iets rond mn onderbuik maar dat komt absoluut niet overeen moet wat ik zou moeten voelen.

Verder heb ik wel al een licht buikje maar als ik m'n buik wil inhouden dan kan dat gewoon nog. Het maakt me een beetje onzeker. Heb overigens het hartje nog gehoord bij de VK met ongeveer 12 weken.

zijn er meerderen die dit herkennen ?

<p style="text-align: left;">Haha wat kun je je als zwangere vrouw gek laten maken he? Ik zou me er totaal geen zorgen over maken, die buik komt echt wel!  En ook dan blijven mensen meningen hebben over je buik waar je onzeker van kan worden. Bij mij riep de kapster met 30 weken dat mijn buik wel erg klein is: groeit het kindje wel goed??  Ik heb een poos gedacht de baarmoeder als schattig bolletje te voelen,  bleek ie al een stuk hoger te zitten... Vertrouw maar op je lijf en je verloskundige. Zolang het hartje goed klopt zit er een prachtig levend kindje in jouw buik!</p>

Ik kon mijn baarmoeder ook niet goed voelen hoor. Ook het voelen van de bewegingen van het kindje was pas rond week 20. Mijn placenta ligt aan de voorkant. Dat schijnt wel uit te maken. Maak je niet teveel zorgen. En als je dat wel doet, zou je er voor kunnen kiezen een echo te laten maken. Ik heb dat zelf gedaan toen ik 17 weken zwanger was en omdat ik daarna op vakantie ging.

Terug
Bovenaan