Is dit nou bekkenpijn??

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik heb sinds week 15 heel erg pijn tussen mijn benen bij mijn liesen zeg maar. Of bikinilijn beter gezegd. Vooral als ik een stuk gelopen heb, heb ik echt dagen lang last van. Het wordt nu nog erger. Ik ben afgelopen maandag met het lekker weer een stukje gaan lopen met mijn zoontje en naar de speeltuin gegaan, maar tot nu toe heb ik erg pijn en het brand ook nog. Ik ga zelf eind april naar spanje, nou vraag ik me af of ik daar wel gaat genieten. Ik wordt er gewoon gek van. Ben nu 21 weken zwanger. Ik vraag me af of dit bekkenpijn is of wat anders. Wie kan me helpen.......

Gr. Lucy

Yep, klinkt als bekkenpijn...fijn he...ik heb het ook (gehad)
ik ben toen naar de fysio geweest die speciaal bekken oefeningen doet met je en dat hielp mij enorm. de volgende oefeningen kun je al meteen gaan doen, zodat je rugspieren en bekkenspieren sterker worden:

ga op je rug liggen met je benen opgetrokken en je voeten gewoon laten staan. zuig je navel naar binnen voor je gevoel dan voel je je buik spannen. houd dit 15 sec. vol en ontspan dan. doe dit 3 keer achtereen en 2 keer op een dag. wanneer je het spannen goed onder de knie hebt en dus gewoon kunt blijven praten onder het spannen dan kun je beginnen met heel langzaam tijdens het spannen je ene been op te tillen en rustig neer te zetten en vervolgens je andere been optillen en rustig neerzetten. je moet dan wel in de gate houden dat je niet ''schommelt'' of van de ene kant naar de andere kant heilt. je moet dus strak blijven liggen.

welke ook goed helpt is op je rug liggen en je voetzolen tegen elkaar aandrukken en dan je knieen open laten vallen zover je kunt zonder je voeten te openen. dit zo vaak doen als je kunt.

door deze oefeningen worden je rugspieren en bekkenspieren sterker om je verslappingen tegen te gaan en je buik goed te dragen. Ik ben jniet helemaal verlost van de pijn maar ow wat een verschil!! kan gewoon lopen enz. wel slaap ik met een kussen tussen mijn benen snachts!

zo een heel verhaal geworden en hopelijk heb je er wat aan!! veel sterke en goed oefenen! helpt echt!!

succes!! liefs sweety (38w zw)

Hallo Sweety,

Heel erg bedankt voor je oefeningen en ik ga het zo gelijk uitproberen. Hoop echt dat het gaat helpen. Maar zo te horen heeft het bij jou ook geholpen dus moet het goed komen. Ik zit al de hele week tegen mijn vriend te zeuren hoe ik het nou moet doen in spanje hahaha. Hopenlijk ben ik rond die tijd verlost van deze pijn. Ik ga vrijdag ook even langs de ha. Nou ben erg benieuwd.

Gr. Lucy

tuurlijk helpen ze lucy!! mits je ze maar elke dag concequent volhoud! maar das met alles zo he...ik dacht toen, ow mooi ben der nu wel vanaf en heb het beetje laten verzwakken...nou, mooi dat het toen terug kwam he, want ik werd natuurlijk wel steeds zwaarder! dus ookal heb ik nu minder last, ik blijf ze herhalen!!

laat ff weten hoe het morgen bij de HA was??

succes hoor verder en alvast een heerlijke zwangerschap en vakantie gewenst...ik wacht nog ff af totdat ons kleintje komt opdagen, its al wel aan het rommelen dus wie weet...

liefs sweety (ruim 38w zw)

Terug
Bovenaan