is dit nu harde buiken ????

hoi dames

VRAAG:

ik heb sinds gister en vandaag , 's avonds na het eten tot ik in bed lig steeds een heel druk gevoel op mijn buik

net of ik helemaal vol gegeten zit

doet een beetje zeer een drukkend gevoel??

nou vraag ik me dus af : zijn dit nu harde buiken??
het gevoel zit ruim boven de navel links en in het midden ongeveer

bedankt

groetjes moekje

morgen 32 wkn

Harde buiken voel je in je  hele baarmoeder, dus ook bij je schaambeen. Het is alsof een bal in je buik samentrekt en later weer ontspant. Je ziet ook dat je baarmoeder "kleiner" wordt als je naar je buik kijkt. Vaak steekt je buik ook wat meer naar voren uit tijdens de harde buik. Een harde buik duurt hoogstens een minuut maar heel vaak een paar tot 10 seconden. Dus of dit harde buiken zijn betwijfel ik. Sommige vrouwen schijnen ze niet te voelen.

Ingeborg

Hoi Moekje, ik heb dit idd ook.Bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik dit ook. Volgens mij komt het dan omdat je huid de groei niet bij kan houden en die staat dan enorm op spanning. Als je savonds dan gegeten hebt is dat net teveel en voel je de druk het meest. Ik eet daarom ook meerdere keren per dag een beetje,omdat ik hier anders ook erg last van heb. Suc6 ermee!

Groetjes Kim 28weken.

Hoi hoi,

Ik heb ook al een tijdje last van harde buiken. Ook omdat ik lang last heb gehad van een blaasontsteking die harde buiken kan veroorzaken.
Ik voel ze wel degelijk want ik vind het niet echt een fijn gevoel. Je voelt je buik echt samentrekken. En, je kunt je buik ook niet meer indrukken. Die is dan echt heel hard.

Groetjes,
Maike
31 weken zwanger

Ik kan altijd precies voelen waar ons kindje ligt alsik in bed op mijn rug lig, rechts naast mijn navel is dan een gedeelte heel erg hard maar dat neemt dan weer af... had pas een harde buik en die is inderdaad helemaal en pijnlijk!

Hallo allemaal,

Ik heb ook last van harde buiken en dan is je hele buik knoeterhard. Maar mag absoluut geen pijn doen.

Ook heb ik aan het eind van de dag last van mijn banden en die doen dan wel pijn en dan heb ik plaatselijk dat het wat steviger voelt. De banden lopen van beneden naar boven en van voor naar achteren.

Als je wel denkt dat je pijnlijke harde buiken hebt, moet je echt even de verloskundige bellen!!!!

Succes en groetjes jmak

Terug
Bovenaan