is dit nu normaal gedrag?

Hoi,

Ik heb een dochtertje van 2 weken. De ene dag slaapt ze best goed zelf in haar eigen bedje maar er zijn ook dagen, zoals vandaag, dat ik er echt 15 keer heen moet voor haar tutje of rustig te maken. Net is ze bij mij in slaap gevallen en kon ik haar in bedje leggen. Overdag leg ik haar ook wel in de box, maar als ze moe wordt in haar bedje. In de box slaapt ze niet.
Is dit nou normaal? Ik hoor vak verhalen van babytjes die gelijk lekker slapen van voeding tot voeding zonder veel te huilen of wakker te worden.

bedankt
Groetjes
petra

Hoi Petra,

Ja hoor, ook dat is normaal gedrag. Zoals het in een babyboek stond: Er wordt zoveel geschreven over wat baby's zouden moeten doen, maar baby's trekken zich daar gelukkig niets van aan. Sommige kindjes slapen tevreden van voeding tot voeding, anderen zijn tussendoor meer wakker. Sommige kindjes slapen zonder mokken in hun eigen bed, anderen moeten daar heel lang aan wennen.
Rond de 2 weken worden kindjes overdag wat meer wakker en willen ze niet langer meteen naar bed. Gewoon lekker wat langer bij je houden en even knuffelen. En daarna gaan ze soms lief slapen en soms is het drama. Maar dat gaat in de meeste gevallen echt vanzelf steeds beter: als je kindje gewend is aan een ritme en een bepaalde slaapplek zal het echt makkelijker gaan!

Groetjes,

Eveline

op het CB vertelden ze ons dat je bij baby's al duidelijke (karakter)verschillen kan herkennen. Als je kleintje terwijl hij/ zij wakker is tevreden ligt en je niet het idee hebt dat t moe is, heeft t blijkbaar minder slaap nodig. Als je wel ziet dat hij/ zij (postnatale dementie doet nogal eens zijn werk, weet t echt niet of je nou dochter of zoontje hebt) moe is, dan toch op bed leggen en om de zoveel min gaan kijken, tut indoen, bij hard huilen evt keer boertje laten etc. Bij ons heeft t toch zo'n 8 weken geduurd voor we een wat vaster ritme hadden en qua slapen wisselt t nu ook sterk hoor. Dan weer hele ochtend , dan is jaap na 45min wakker en ligt je met stralende glimlach aan te kijken.
Succes ermee!!
Groetjes mira sinds 02-01 mama van jaap

Haha, het zegt niet iets over het karakter hoor, maar wel over de slaap behoefte...mijn oudste heeft altiijd heel veel geslapen, maar is een echte druktemaker en een kattekop geworden...mijn jongste van 4 weken is ook al zo'n slaapkop, ben benieuwd hoe dat gaat aflopen....

de dochter vanmijn vriendin was vanaf haar geboorte al heel veel wakker en die is veel milder van karakter....maar ik ken ook verhalen van rustige slaapkoppen en drukke wakkere kindjes....

maar 1 ding is zeker ze zijn allemaal verschillend en het kost ook wel een paar weken voor je elkaar goed hebt leren kennen

groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan