is dit nu vruchtwater of niet?? help!

A

Anoniem

Guest

ha meiden,

sta net me was op te hangen, in ineens voel ik allemaal nattigheid, liep echt tussen me benen, maar weet nu niet of het gewoon veel afscheiding was is of vruchtwater.
wat een dombo ben ik...
het is een beetje wittig heel helder, en niet kleverig sorry voor dit detail.
maar wat moet ik nu?
loop in het ziekenhuis bij de gyn,,, moet ik bellen of niet,,
weet het effe niet hoor...

misschien weten jullie het?

gr
Pit

reactie

Als het echt tussen je benen liep, kan ik me bijna niet voorstellen dat het gewoon veel afscheiding is.
Heb er verder geen ervaring mee, maar als het goed is ruikt vruchtwater zoetig, dus misschien dat je daar iets mee kunt.
Als je je zorgen maakt, zou ik gewoon het ziekenhuis bellen. Zoals al vaker hier op het forum gezegd, beter 10 voor niets bellen dan 1 keer te laat.

Succes en laat ons even weten hoe het verder is gegaan.

Groetjes Elise

Hoi,

Ik denk het bijna wel dat het je vruchtwater is. Zoals je het omschrijft en dat eht egwoon langs je benen liep. Ik zou het ziekenhuis gewoon bellen!

Succes!

liefs An 38 weken en 2 dagen

Hoi Pit,

Ga er maar van uit dat het vruchtwater is want zulke hoeveelheden afscheiding zijn volgens mij niet gebruikelijk. Als dat wel het geval is moet je denk ik ook de gyn bellen.

Bij mijn eerste bevalling braken ook eerste de vliezen maar stroomde het er niet uit wel begonnen daarna redelijk snel de weeen dus de kans is groot dat je dit berichtje al niet eens meer leest en op weg bent naar het ziekenhuis.

Sterkte en we lezen wel hoe het is afgelopen.

Groet van Martiene

heb toch even het ziekenhuis gebeld.
heb ze verteld wat ik hier heb omschreven, maar de verpleegster die ik aan de tel had, zei dat het waarschijnlijk toch afscheiding was, dit omdat het wittig was..
nou ik hoef niet langs te komen, maar toch,, weet niet hoor.

ik had ook verteld dat ik elke keer krampen enzo heb, maar dat hoort erbij, ja duhhh dat weet ik ook wel.. nou ja echt vriendelijk was het niet,, voelde me gelijk zo'n aansteller..

ik wacht het wel gewoon af.. misschien zet het toch door je weet nooit, me zusje heeft gezegd dat het morgen op haar verjaardag wordt geboren, ik ben benieuwd.. het zou wat zijn zeg..
ik ben de 10e uitgerekend dus het mag wel komen..
groetjes
Pit

Beetje rare reactie van het ziekenhuis. Wat ik ook klaag over het ziekenhuis het is in ieder geval wel zo dat als er iets is waar ik voor bel ik altijd meteen langs moet komen, gewoon voor de zekerheid. Ik weet niet waarom je bij de gyn loopt maar ik vind het een rare reactie. Sterkte meid!

Hoi,

Misschien een tip: Doe een kraamverband in je onderbroek. Ga staan en blaas op de bovenkant van je hand. Loopt er dan wat in het verbad, dan is het ws vruchtwater. Deze tip kreeg ik van mijn vk. Het verband dient ervoor om iets van het vocht op te vangen. Je vk of gyn kan dit dan checken.

Bij mijn beide kinderen braken bij mij eerst de vliezen. Bij onze oudste was het een flinke plens. Dat was vrij duidelijk. Maar bij de jongste had ik niks gemerkt. Dacht dat ik gewoon geplast had. Bleek dat de vliezen bovenin gescheurd waren. (dat zien ze na de geboorte) Dan loopt het vruchtwater niet zo vlot. Dan zou deze methode moeten werken. Je zet met het blazen druk op de vliezen. Daardoor zou er (theotetisch gezien) meer vruchtwater vrij moeten komen.

Succes!
Groetjes, Cathy
mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

Terug
Bovenaan