is dit nu vruchtwater

Hoi,

Hoop dat iemand me helpen kan, sinds ongeveer een half uurtje verlies ik af en toe vocht. Het is helder van kleur, bijna reukloos. Ik dacht altijd dat vruchtwater met een plons in een keer kwam.

groetjes ctje
 
hoi!

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar ik heb wel gelezen dat je vruchtwater ook in kleine beetjes kunt verliezen. Het zou te herkennen zijn aan de zoete geur!

Succes! Spannend!

Groeten,
Paulette
 
Hallo Ctje.


Als jij denkt dat het vruchtwater is lijkt het me toch zeer verstandig om even je verloskundige of gyn. te bellen... En het hoeft niet in een plons tegelijk eruit te komen.

Bij mijn zoontje is dat ook niet gebeurd. Wel had ik tijdens het plassen zoiets van... dit is anders maar toen ik weer terug naar bed ging en me op mijn rug draaide liep een beetje weg.. dus zo kan het ook. Als het helder van kleur is (met vlokjes erin) dan is het goed, teken dat de baby er niet in gepoept heeft.

Ik weet natuurlijk niet hoever je bent in je zwangerschap, maar bel toch maar even voor de zekerheid je vk of gyn. Laat je ons even weten wat het is...

Groetjes Daniëlle
 
hoi,
vruchtwater is wittig van kleur en ruikt zoetig (geur als sperma heeft de verlosk mij verteld).
er kan een scheurtje in je baarmoeder zitten waar door je kleine hoeveel heden verliest heb ik zelf gehad bij mijn eerste.
tip: vang een beetje op in een glaasje bv en laat dit zien aan je verlosk als zij dit niet vertrouwd wordt het onder een microscoop gedaan zodat je meteen kunt zien of het ook werkelijk vruchtwater is.
schroom niet en vraag het na, ik zelf heb een week lang hiermee gelopen omdat de verlosk eerst zei dar het urine was en later durfde ik niet meer te bellen toch maar gedaan en na onderzoek was het vruchtwater en volgende dag had ik mijn zoontje.
 
gr moni
 
Hoi

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb het vanmorgen laten onderzoeken, aar het is waarcshijnlijk gewoon hele waterige afscheiding geweest. Wel moet ik het vochtverlies nu in de gaten gaan houden. En mijn regelmatige harde buiken noteren. Ben nu 37 wk+1 dag zwanger.

liefs ctje
 
Terug
Bovenaan