is dit nu vruchtwater?

Hoi,

Ik hoop dat iemand me kan helpen voor ik de huisarts bel,
Sinds ongeveer een half uurtje verlies ik een soort water, het ruikt bijna niet en het is hartstikke helder. Ik heb altijd gemeend dat vruchtwater een hele plens is, maar dat is dit zeker niet. Het leek eerst net of ik gewoon afscheiding verloor, maar dat is bij mij nooit helder.

kan iemand me helpen

liefs ctje

37 wk zwanger

Hoi ctje,

Het zou echt goed vruchtwater kunnen zijn. Ik zou zeker even de vk bellen (of moet het in jouw geval de ha zijn?) Bij mij hoorde ik wel echt met een plopje de vliezen breken en kwam er ook een minuscuul beetje vruchtwater uit. Het is maar net hoe het hoofdje in je bekken zit. Bij mij kwamen wel de weeën al na een kwartier of zo op gang, maar dat schijnt bij iedereen anders te zijn.
Spannend!!!! Wie weet komt je kindje nu wel snel, als het echt vruchtwater is!
Succes,
Machteld

hoi,
vruchtwater is wittig van kleur en ruikt zoetig (geur als sperma heeft de verlosk mij verteld).
er kan een scheurtje in je baarmoeder zitten waar door je kleine hoeveel heden verliest heb ik zelf gehad bij mijn eerste.
tip: vang een beetje op in een glaasje bv en laat dit zien aan je verlosk als zij dit niet vertrouwd wordt het onder een microscoop gedaan zodat je meteen kunt zien of het ook werkelijk vruchtwater is.
schroom niet en vraag het na, ik zelf heb een week lang hiermee gelopen omdat de verlosk eerst zei dar het urine was en later durfde ik niet meer te bellen toch maar gedaan en na onderzoek was het vruchtwater en volgende dag had ik mijn zoontje.

gr moni

Terug
Bovenaan