is dit slecht?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal..

ik heb een vraagje.. hoop dat het niet als dom opgevat word.
maar maakt het uit als je op je buik slaapt? ik draai me meestal meteen op mn buik maar dan krijg ik weer het idee oh straks plet ik de baby!

nja ik hoor het wel!

groetjes gentell!!

Lekker blijven slapen op je buik zolang je het prettig vindt! Er komt een ogenblik dat het niet meer gaat! Zeker die eerste maanden is het echt niet gevaarlijk voor de baby. De eerste 12 weken zit het sowieso nog achter je schaambotje. Ik vond het na die tijd niet meer prettig en deed het dan niet meer. 't Was net alsof je op een voetbal lag.

Mee eens hoor, je merkt het vanzelf wel wanneer het niet meer prettig is om op je buik te liggen.
Hetzelfde voor op je rug, als je buik zwaarder wordt is dit ook niet prettig meer.
Gewoon naar je lichaam luisteren en dan komt alles goed hoor.

Fijne zwangerschap.

Groetjes Patricia (32 weken zwanger van een tweeling)

Hoi Gentel,
ik ga met de eerdere dames mee. het kan zeker in het begin geen kwaad en je kan op je buik blijven slapen totdat het niet prettig meer is (heb ik nagevraagd bij de gyn). ik sliep nooit op mijn buik, maar om te een of andere reden deed ik niet anders sinds ik  zwanger was. dit deed ik zelfs nog ondanks dat ik dan de rest van de dag last van mijn buik had. ik heb toen van mijn zusje een voedingskussen gekregen waar ik nu elke avond mee slaap en dat gaat prima.

verder inderdaad gewoon naar je lichaam en je kindje luisteren. als je hem/haar straks kan voelen, wordt vanzelf aangegeven of ze een bepaalde positie niet prettig vinden. Die van mij (2 meiden) geven commentaar als ik soms op mijn zij lig. dan slaap ik gewoon op mijn rug en gelukkig gaat dat bij mij ook gewoon goed.

Succes ermee!

Groetjes,
Sara (ook zwanger van 2)

Terug
Bovenaan