Is dit Spruw??

Hoi,

Ik zie net allemaal witte vlekjes in de mond van Noor, als ik er overheen wrijf gaan ze niet weg, ze heeft ook heel erg luieruitslag die maar niet weggaat (miss. ook schimmel?). Bij Seth zit het er ook maar dan op zijn lippen, helemaal aan de binnenkant, tegen zijn onderkaak aan zeg maar. Ik moet morgen naar het CB dus zal het daar even vragen, maar komt dit jullie bekend voor?

Wat betekend dat? Moet ik alle spenen gaan uitkoken? En hoe zit dat met alle speelgoedjes waar hevig op gekauwd wordt??

Hey!
Ik reageer hier nooit (kom van het nov forum) maar ik heb ook flink last van spruw gehad, het gaat nu eindelijk goed.
en ik denk dat jullie het idd ook hebben als ik het zo lees maar ik ben natuurlijk geen arts.
op eurolac.net kun je een middeltje krijgen, dat heet gentiaan violet en dat heeft mij het beste geholpen.
Verder is het idd belangrijk om flesjes en spenen goed uit te koken (10 min) Speelgoed af te wassen in een heet sopje en kleding, knuffels, handdoeken, spugdoekjes en beddengoed op min 60 graden te wassen. ik deed daar ook nog een scheut azijn door.
sterkte, spruw is echt heel naar!

Ik denk ook dat het wel spruw is. Ik heb ook, nadat ik verschillende dingen had geprobeerd, gentiaan violet besteld. Het nadeel is dat het mondje echt helemaal paars wordt( en als ze daarna op haar mauw sabbelt dat ook) maar het werkt!!!!
Mocht hier weer spruw komen dan ga ik niet meer klooien met andere medicijnen maar zal weer gentiaan violet bestellen.

Heel veel sterkte met de strijd tegen spruw..hihihi

Het is inderdaad spruw! Heb gelijk gevraagd over de Gentiaan Violet (op jullie advies) en zij zei dat dat inderdaad goed werkt. Ik heb het dus meteen maar besteld! Hopen dat het hier ook zo goed werkt als bij jullie! Ik ga nu maar spenen en flessen uitkoken!

Bedankt voor het advies!

jip spruw....

hier 4 weken last van gehad.... iedere keer nystatine gekregen.... hielp geen zak.

daarna gelukkig daktarin orale gel gekregen (wel voorzichtig met babywattenstaafje aanbrengen) en toen was het binnen 4 dagen weg.

Ff langs huisarts gaan krijg je receptje, verder alles goed schoon en steriel houden. Speentje 1 keer in de mond gehad? gelijk uitkoken (dat deed ik in ieder geval)

succes ermee...

liefs

Wat fijn dat het al weer bijna over is!!!!
Hopeliijk krijg je het nog uit het beddengoed. Ik heb het er gelukkig wel uit gekregen maar ik heb gehoord dat het er niet altijd even goed uit wil.

Terug
Bovenaan