Is dit verlatingsangst?

<p>Ik zit met mijn handen in het haar. Mijn zoontje vab ruim 10 maanden lijkt van de 1 op de andere dag last te hebben van verlatingsangst. Zodra hij de slaapkamer al ziet is het huilen en naar bed brengen is een drama, evenals het slaapje. Laat ik het zo zeggen, echt elk slaapje. Hij is zooo overstuur, wat niet alleen huilen is, maar echt krijsen en helemaal over zijn toeren. We gaan nu steeds even naar hem terug, aai over zijn bolletje en weer weg. En dit vaak 10x. De nachten zijn nu ook drama. Dus afgelopen nacht heeft mijn vriend een paar uur met hem beneden gezeten. Zodra hij diep slaapt (ongeveer na een uur) weer in bed gelegd, maar meteen weer huilen. Het breekt op en ik vind het ook echt hartverscheurend. Ook omdat het gewoon bij elk slaapje is. Is dit verlatingsangst? En zo ja, hoelang duurt dit en moeten we nog iets anders doen dan wat we nu doen? </p>

Zou heel goed verlatingsangst kunnen zijn ja! Heeft hij het alleen in bed of ook als je even naar de wc bent of hem achterlaat bij de oppas ofzo?
Het is echt een vreselijk vervelende periode, mijn dochter heeft het gehad vanaf zo'n 10 maanden totdat ze 15 maanden was. In bed ook wel eens gedoe, maar nooit zo extreem als jij beschrijft. Wel werd ze s nachts ook vaak wakker rond de 14 maanden. Ik ging altijd 1x kijken, speentje terug geven. Als ze me dan zag, gjng ze staan en nog harder krijsen. Ze wilde dan uit bed. Ik heb dit nooit gedaan. Haar weer terug gelegd en weggelopen. Dan was ze natuurlijk enorm boos, maar na 5-10 minuten sliep ze dan wel weer. Een uur later werd ze vaak weer wakker, weer zo huilen.. maar dan ging ik er niet meer heen. Dit heeft ze een week of 2 volgehouden en toen snapte ze wel dat ze er echt niet uit mocht s nachts en was het voorbij. T is enorm pittig, maar uit bed halen of tot 10x terug gaan is ook niet de oplosding.. zo weten ze dat je altijd een keer terugkomt als ze maar blijven huilen, en dat kunnen ze heel lang vol houden! 
Ik zou zeggen, ga er 1 of 2x heen en dan niet meer! Je weet dat er verder niks aan de hand is. Stop je hoofd onder je kussen en afwachten tot het huilen stopt. In het begin duurt dat misschien wel een half uur, maar na 1-2 weken zal je zien dat het beter gaat! 
En totdat mijn dochter een jaar was, gaf ik haar soms ook nog wel wat voeding s nachts. Ik deed het liever niet, maar als ze zo krijste.. dan maar 90cc melk erin en dan sliep ze wel weer verder. Misschien dat dat ook nog een oplossing is?

Mijn dochtertje van 10 maanden begint nu ook. Huilen zodra ik me omdraai om de kamer te verlaten. Ik ga in de regel niet terug, want dan begint de ellende opnieuw. Meestal slaapt ze dan wel na 10 minuutjes. S nachts doe ik soms oordopjes in. Ik hoor haar wel, maar niet meer zo intens. 

Mijn zoontje heeft dit ook sinds een paar weken. Hij is 10.5 maanden nu en hij lijkt steeds erger te worden! Net wat jij zegt krijsen, krijsen, krijsen. Niks is goed genoeg. Inslapen is opeens weer onmogelijk dus de verbeteringen die we eindelijk na een lang traject van slaapproblemen zagen, zijn weer helemaal verdwenen. Heb je een fijne oplossing gevonden? De tips die ik lees vind ik erg moeilijk, ik kan dat niet op die manier. 

Terug
Bovenaan