is dit waar?

hallo,

wat mij opvalt is dat veel vrouwen heel snel weer zwanger worden na een miskraam...
zijn dit gewoon de verhalen die ik graag wil onthouden of komt dat inderdaad vaak voor?
nu ik heb gevoeld hoe fijn het voel om zwanger te zijn, wil ik dat gevoel gewoon zo graag terug...maar ja dat heeft iedereen natuurlijk...!
ik heb me ooit laten vertellen dat een bepaald hormoon dan aan gemaakt is waardoor je sneller weer zwanger wordt, maar weet niet of dit een fabeltje is.
een collega van mij was 2 jaar bezig, raakte zwanger en kreeg een miskraam en was de maand erop al weer zwanger...een andere collega was in 1 maand zwanger...kreeg een miskraam en raakte de maand erop zwanger en heeft nu een tweeling...is dit gewoon toeval of waar?
het was bij ons in de vierde maand al raak en na 7,2 dagen een miskraam...

weet iemand dit?

liefs leetje

Hoi Leetje,

Ik heb ook wel eens gehoord en zelfs op dit forum gelezen dat als je een miskraam hebt gehad je sneller zwanger wordt. Bij mij was dit overigens ook het geval. Ik heb in  maart een miskraam gehad en was in juni weer zwanger. Helaas is  deze zwangerschap ook niet juist verlopen maar ik was wel na een menstruatie weer zwanger.    

Of dit een fabeltje is, ik  weet het niet.

Ik wens je in ieder geval een snelle zwangerschap.

Groetjes Monique.

Hey Leentje,

Volgens vele mensen is het waar dat je na een miskraam snel zwanger word. Ik ben na mijn cirritage ook meteen weer zwanger geworden. Zat nog geen maand tussen. Dus het is inderdaad heel snel mogelijk. Duim voor je!!!

Liefs,

Danielle

Ik ben na 9 maanden zwanger geworden en dit is toen helaas geëindigd in een miskraam. Ik was bang dat het weer zolang zou duren, maar mijn ongesteldheid bleef uit en 6 weken na de miskraam bleek ik weer zwanger te zijn!
Je bent volgens mij niet extra vruchtbaar na een miskraam, maar  het vruchtje nestelt   makkelijker in in de baarmoeder. Na een mk is het baarmoederslijmvlies nog onder invloed van de hormonen gunstiger en daardoor gaat het innestelen beter.

Groetjes,

Simone  
(35 wkn & 1 dg)

Hoi,

Ik ben nu 23 weken zwanger van m'n 1e, maar wel in m'n 3e zwangerschap. De 1e zw.schap was ik binnen 3 maanden na het stoppen zwanger. Helaas bleek bij de termijnecho dat er niets in het vruchtje zat. Ik heb op 2 februari 2004 een curretage gehad. In juli 2004 raakte ik weer zwanger, maar kreeg een spontane miskraam (door noodzakelijk medicijngebruik helaas) met 7, 3 weken. Nu ben ik sinds april 2005 weer zwanger. Achteraf gezien is het allemaal best snel gegaan, maar de maanden van proberen zelf leken wel jaren.
Het is dus niet altijd zo dat je gelijk na een miskraam zwanger raakt.

Nu gaat alles (redelijk) goed, maar ik moet zeggen de angst blijft bij mij.

Veel succes en ik hoop echt dat jullie allemaal heel snel zwanger raken van een gezonde gup...

Groetjes
Miranda

Terug
Bovenaan