Is dit wel goed?

<p>Beste forum gebruikers,</p><p>Wij zijn papa en mama geworden in (eind) Oktober 2019. Onze uitgerekende datum was midden december maar werd al snel een vroeggeboorte (prematuur 32+5).</p><p>We zijn net voor sinterklaas ontslagen van het ziekenhuis.<br />In het ziekenhuis kregen de kids 8x 90cc voeding en wogen ze 2800gram (beide). Toen we thuis kwamen waren ze snel onrustig na een week en kwamen ze om de 2 uur aan met dat ze honger hadden. We hebben toen de voeding verhoogd met 10cc en dat verliep allemaal prima! Inmiddels zijn we op 140-150 cc. Dat gaat prima we zijn ook met drinkmomenten gezakt naar 6x per dag:<br /><br />1 04:00<br />2 08:00<br />3 12:00<br />4 16:00<br />5 20:00<br />6 00:00<br /><br />Nu we 8 weken (+5 dagen) oud zijn hebben we het idee dat ze steeds meer willen dan de 150cc.<br />We durven echter niet meer omhoog te gaan dan 150cc maar als ik her en der lees is dat prima 150cc-180cc. <br />Ze wegen nu rond de 4400 gram, wel flink gegroeid en ja hoor broekje wordt bij elke voedingsmoment verschoond. Aardig vol!</p><p>Wanneer we de kinderen willen voeden met flesje hebben we 2 dingen geprobeerd welke beide voordelen en nadelen hebben:<br /><br />Op de schoot voeden:<br />- Fles leeg<br />- Valt in slaap<br />- Flinke boertje<br />- Na een boertje met de schrik weer wakker en niet in slaap kunnen vallen<br />- Door flinke huilbeurt (30min) pas in slaap vallen omdat ze dan moe zijn.<br /><br />In bed voeden:<br />- Fles leeg<br />- Geen boertje (flink gemopper in bed)<br />- Tijdens het drinken vallen ze rustig in slaap.<br /><br />In beide gevallen zijn de kinderen ingebakerd. <br />Zodra ze slapen, slapen ze ruim 2-2,5 uur door, ongeacht welke geluid ze ook horen. Maar wij hebben het idee en horen ook van vrienden dat dit zeker 3-3,5 uur moet zijn en vooral met dit "leeftijd". <br /><br />We zijn ook van mening dat de kinderen willen doorslapen maar de een maakt de andere wakker omdat er 1 gaat huilen van "ik heb honger" en dan is het bij de andere ook raak. Ze slapen wel in dezelfde kamer maar wel in aparte bedden.</p><p>Wat is jullie ervaring hiermee? Of is het beter dat we dit pas na oud en nieuw (ca midden jan.) bespreken met de CB/Kinderarts?</p>

Ik heb geen ervaring met prematuren, maar ze groeien goed zo te lezen. Fijn! Qua ophogen ben ik altijd wel vrij makkelijk geweest. Had ik het idee dat onze zoon niet tevreden was na z'n fles of te snel weer honger had, dan gaf ik 10 cc extra. Ik liet onze zoon halverwege en na de voeding boeren. 
Qua slapen, pin je niet vast op wat anderen zeggen. Elk kindje is anders. De een slaapt van voeding tot voeding, de ander wat korter. Ik vind dutjes van 2/2,5 uur hartstikke netjes en echt niet kort. 

Terug
Bovenaan