Is dit wel goed????

A

Anoniem

Guest
Even een vraagje over flesvoeding.
Wij maken de fles per keer klaar nu, eerst deden we dat niet, dan maakten we de dagvoedingen klaar in een kan.
Wij gebruiken bar-le-duc ipv kraanwater ivm krampjes.
Nu doe ik steeds 120cc water in de fles...die warm ik op in de magnetron tot drinktemperatuur...dan doe ik er 4 schepjes poeder bij...ff schudden en klaar. Alleen onder het drinken lijkt het wel of er poeder achterblijft in de fles aan de zijkanten. Herkent iemand dit?? Of heb je er perongeluk tips voor!! Graag!!
Groetjes

goed roeren met een mes, is ook beter tegen krampjes.
als je schud zit er veel lucht in de fles.

Hoi hoi,

Heb gehoord dat opwarmen in de magnetron krampjes veroorzaakt. WEet niet of het waar is, heb er geen ervaring mee. wij doen het nml. met gekookt en koud water of opwarmen in een flessenwarmer.

Hi,

Zorg wel dat je het water vtv gekookt hebt. Je kunt het dan rustig af laten koelen en max. 48 uur in de koelkast bewaren. Als je vervolgens de nutrilon toevoegd, ff schudt en warm maakt in de magnetron heb je nergens meer last van.

Succes!

Hoi,

Wij doen het precies als jij hoor.
Bar-le-duc ivm met krampjes. FF opwarmen in de magnetron en dan poeder erbij.
Alleen doen wij het water en de poeder samen even ronddraaien. Dit kan met je hand aan de dop (als je begrijpt wat ik bedoel) of de fles tussen je handen leggen en dan ronddraaien.
Daarna schud ik 1x voor het laatste beetje. Zo schuimt de voeding het minst en lost het het beste op.
Succes

Reneke

had ik ook wel eens. niet hard genoeg geschud. als het water ook wat te koud is lost het poeder ook wat  slechter op was mijn ervaring.

Mijn ervaring is ook dat het wat klontert als het te koud nog is, en ik roer het altijd door met een vork ipv schudden, omdat je dan door schudden lucht toevoegd wat krampjes kan veroorzaken.

Bianca

Even over het water uit flessen, gisteren nog op tv geweest dat het onzin is en dat je dus net zo goed water uit de kraan kunt drinken want dat is precies hetzelfde als bijv. barleduc, spa blauw e.d. Nederland heeft gewoon zeer schoon water.
Groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan