Is dit wennen, of zijn we te vroeg overgestapt??

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,

We zijn afgelopen maandag met Evy weer op het consultatiebureau
geweest. Onze kleine meid weegt nu 5125 gr. Ik had zelf het idee, dat
ze er wel aan toe was om over te gaan naar 5 voedingen. Ze dronk 6
flessen van 140cc en ik moest haar meestal voor de voedingen wakker
maken en de middag fles wilde ze niet meer zo erg.

De verpleegkundige gaf aan, dat we gerust mochten overgaan naar 5. Ze heeft er het gewicht voor.

Nu zou ze 5 flesjes van 170cc mogen hebben. Dit zijn we natuurlijk rustig aan, aan het opbouwen, daar ze 140cc gewend was.

Maar sinds we dus dinsdag begonnen zijn, drinkt ze van de eerste en de
laatste fles (soms met veel moeite) maar net 100cc. Ze wordt dan opeens
heel onrustig en begint vaak dan echt te krijsen. Als je haar dan
rechtop zet en laat boeren is het goed. Maar zo gauw je haar dan weer
de fles aanbiedt begint ze weer. Van de overige 3 flessen drinkt ze
afwisselend tussen de 120cc-140cc.

Ze geeft ook af en toe weer een mondje voeding terug. Dit heeft ze in
het begin ook vaker gehad, maar dat was de laatste week bijna helemaal
over.

Ze poept verder dagelijks; krijgt hier wel sinds het weekend 10cc extra
water voor per voeding, omdat ze veel moeite had met drukken.

Nu weet ik, dat ze natuurlijk aan de omschakeling moet wennen, en dat
haar maagje langzaam groter wordt en dan dus meer voeding aan kan.

Maar ze drinkt nu in verhouding wel erg weinig.

Ze is verder wel in haar gewone doen. Slaapt goed, 's nachts nu zelfs
van 23.15/23.30 tot 7.00uur. Is alert en meestal rond de etenstijd een
half uur/uur wakker.

Hoe is bij jullie de overgang naar 5 flessen gegaan?

Groetjes Iris

Hoihoi,

Even nog ter aanvulling:
Evy wordt morgen 2 maanden.
En sinds ze de 10cc extra water krijgt, gaat het poepen een stuk beter.

Groetjes Iris

Hoi,

Mijn dochter is nu 7,5 maand. Ze is ook geen grote eter en ik ben heel wat aan het stoeien geweest met de flessen. Nu met de bijvoeding is het ook weer een heel gerommel. Elke keer als ik net een schema had gevonden kon het na een week of 2 weer verandert worden. We hebben ook tot ruim 5 maanden een nachtvoeding gegeven terwijl ze maar 5 flessen op een dag kreeg.
Achteraf gezien zou ik nu gewoon redelijk op een vast schema gaan voeden. Je kindje hoeft niet zoveel te eten als wat op de pakken staat! Mijn dochter heeft  vanaf een maand of 2,5  zo'n 600 -700 ml per dag gedronken tot we haar gingen bijvoeden. Ze wilde absoluut de fles niet als ze geen honger had. Ze duwde de speen weg met haar tong, ging overstrekken... achteraf, voor mij nu duidelijk, geen honger! Bij haar werkte het het beste als ze om de 4 uur een flesje kreeg.
Ook als ze dan een keer een flesje wat minder dronk, dronk ze de volgende wel goed... In elk geval zou ik nu minder gaan aandringen, ik heb ervaren dat dat ook niet werkt en voor ons beide was dat natuurlijk niet fijn.
Je kunt 5x een flesje aanbieden met wat meer erin en gewoon kijken wat er op gaat. Met 2 a 3 maanden dronk mijn dochter ongeveer 140 per flesje.

Veel succes!

Hoi

Hier hebben we ook een slechte drinker. Ze is inmiddels 6 maand, en drinkt 4 flessen op een dag. gemiddeld drinkt ze ongeveer 160 ml denk ik per fles. Ze is verder heerlijk mollig en tevreden, dus heeft gewoon niet zoveel nodig denk ik.

Gewooon naar je kindje kijken, maar wel een beetje het minimale vocht per kg gewicht in de gaten houden.

liefs grietje

Terug
Bovenaan