is een 2de niet interresant genoeg....???

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal....

Ik moet even mijn ei kwijt hoor ....ik ben nu ruim 20 weken zwanger van mijn tweede en ik baal er ontzettend van dat ik er zo weinig belangstelling voor krijg....nou kom  ik echt geen aandacht te kort....maar er zijn zoveel mensen die bij mijn eerste zwangerschap zo veel belangstelling toonden..en nu....zo weinig....
zelf de naaste familie laat het erg afweten....nou hebben we afgelopen maandag de 20 weken echo gehad en iedereen wist het daar heb ik wel voor gezorgt haahhaa...
maar er heeft haast niemand gebeld om te vragen hoe het was.....toen ik dinsdags na mijn schoonouders ging om mijn dochter weg te brengen heb ik zelf maar even verteld dat alles goed was met hun tweede kleinkind en daar werd heel koel op geantwoord...ooh mooi weet je al wat het word....
Zelfs mijn eigen moeder moest   ik eerst de foto's van de echo onder de neus drukken om haar aandacht hiervoor te krijgen.....
Van mijn schoonzusters heb ik tot op vandaag nog niets gehoord en van mijn vader ( gescheiden ouders) en mijn oudste zus ook nog niets.....
De enige die gelijk belde toen we thuis kwamen was mijn jongste zus.....

Ik baal hier best heel erg van want ik ben net zo blij met deze als met de eerste en ik wil ook graag mijn ei kwijt bij hun ....maar als hun steeds nergens naar vragen dan laat ik het ook wel om er steeds over te beginnen ....

sorrie voor het lange verhaal maar ik baal gewoon ontzettend en ik val mijn man hier bijna elke avond al mee lastig dus ik ben erg blij dat ik het hier even kwijt kan....
Ik heb ook maar besloten om er gewoon nog meer van te genieten en degene die er wel interesse voor hebben krijgen gewoon de dubbele lading enthousiasme van mij...

groetjes marjan

Hoi Marjan!

Ja hoor, bij mij al hetzelfde..
Ik heb twee kids van 6,5 en 3, en inderdaad kreeg ik ook bij de tweede veel minder ''aandacht''. Volgens mij omdat ze bij een eerste zich nog niets kunnen voorstellen van een kind bij jullie. Alles nieuw, spannend en leuk.  etc. maar een tweede is meer zo van, achja leuk nog 1 erbij..Alsof ze het verwachten, en als heel logisch ervaren.
Maar voor jou als moeder die weer een kindje erbij krijgt voelt dat niet zo.
Ik merkte het ook aan het bezoek...De helft van de mensen kwam niet eens meer langs, en denken achja, ik zie dat kind wel een keer..
NIET LEUK dus he..
Ik herken het, en er zullen vast meerdere zijn.
Wij gaan nu voor een derde, 1e ronde..zit dus eigenlijk op andere forum..
Ben benieuwd hoe het dan weer gaat.
Veel mensen verwachten het niet denk ik, dus dat maakt het wel spannend hoe de reacties zullen zijn.
Belangrijkste blijft dat jij geniet, en er superblij mee bent..Toch?
Laat de rest de rest.
Succes, en GR R

Hoi Marjan!

Tja.. ik heb ook al twee kinderen en ik weet precies wat je bedoeld hoor! Ik kan je een voorbeeld noemen dat ik met mijn eerste zoontje overspoeld werd door kaartjes met felicitaties dat ik zwanger was en bij mijn tweede zoontje zijn het er maar een paar. Maar dat lijkt altijd wel zo te blijven weet je dat. Bereid je er maar op voor dat dat ook straks is als je kindje geboren wordt. Dan loopt het ook veel minder storm als bij je eerste.

Maar laat dat je pret niet bederven hoor. Zoals je zelf al zegt... de tweede heeft net zoveel betekenis als je eerste! En ook dat zal altijd zo blijven!

Succes,
Heitje

Ha Marjan,

trrek het je niet te veel aan. Ik kan me je gevoel helemaal indenken. Ik ben nu net zwanger van de 2de (de familie weet het nog niet), maar ik was bij de 1ste 2 maanden na mijn zus zwanger. Toen ging de meeste aandacht naar mijn zus uit, dus ik ken je gevoel.
Van dat lang verhaal..............prettig om te lezen en blijf vooral je hart uitstorten op het forum, zeker als het oplucht. Hier zijn genoeg mensen die je verhaal herkennen en willen lezen!

Succes groetjes Lineke

dit komt mij bekent voor, ik ben nu zwanger van ons derde kindje ( de andere zijn 7 en 4 jaar) en ook mijn familie en mijn schoonzusjes lijken er ook niet echt blij mee te zijn. Dus ik begrijp heel goed hoe je je nu moet voelen. Mijn man zegt dan ook elke keer weer: als wij er maar blij mee zijn, maar je wilt het toch met andere delen en vertellen wat er met je lijf gebeurt? Heel veel sterkte en geniet van je zwangerschap.

Ja hier ook het bekende gevoel!!
Bij de eerste toen werden we overspoeld met kaartjes en kado's. Nu... 22 weken ben ik al zwanger en nog maar een paar kado's gehad [van ouders en beste vriendin]!!!
Ik zelf ben altijd best attent [vind ik van mezelf] en mij geven ze niks!!
Al is het de tweede, die verdiend ook de aandacht! Die moet alles eigenlijk al delen en dan krijgt ie ook al minder aandacht en is nog niet eens geboren!!
Eigenlijk ben ik er best pissig over en laat het niet merken maar van binnen doet het best zeer!!
Ik zou best tegen iedereen willen zeggen.. bedankt voor de kaart en leuk dat kadootje.. en ze laten voelen dat ze niks hebben gedaan... maar goed... het is nu eenmaal zo en ik moet me er maar bij neerleggen maar leuk is anders!!
Groetjes

bedankt voor jullie reacties.....
Het is inderdaad fijn om te lezen dat ik niet de enige ben....hoe ironisch het ook is....
Moet wel eerlijk bekennen dat afgelopen weekend wij een paar cadeautjes ontvangen hebben van de schoonfam. ...kleertjes....heel leuk hoor!!
Ze zeiden er gelijk bij dat ze het ons wel eerder wilden geven maar dat ze niet iets neutraals konden vinden ....hahaha en dat voor 2 schoonzussen die werkelijk elke vrije minuut doorbrengen in een winkelstraat.....
ik heb me maar wijs stil gehouden ....

groetjes marjan

Terug
Bovenaan