is een tweede net zo speciaal??

Ik heb misschien een rare vraag,

Maar zoals hier boven al staat, is een tweede ook zo speciaal?
Ik kan me dat gevoel nog zo herinneren, als we iedere maand op zo'n testje keken, in de hoop dat het positief was. En het gevoel, toen eindelijk bleek dat we zwanger waren.
Ook de eerste telefoontjes en bezoekjes aan de verloskundige enzo, waren zo speciaal en spannend!
De eerste keer dat je denk dat je wat voelt bewegen en het zien van je kleintje op de echo, want kom meiden, hadden jullie verwacht om zoiets moois te gaan zien, nou ik niet!!
En dan heb ik het nog niet eens gehad, over de spanning voor de bevalling, al die zwangerschapsavonden en zwangerschapsgym, en over het dromen van het moment dat je je kleine het eerste ziet, terwijl je met je hand over je buik wrijft!
Jullie kennen dat gevoel toch wel?
Nou is dat ook zo speciaal bij een tweede???
Het nieuwe is er dan toch af?
Ik heb dan het idee, dat ik het meer normaal vind...
Of is dat echt onzin.
Ik weet nog niet heel zeker of we wel een tweede willen, maar als ik naar mijn wonder kijk, wil ik er nog wel zo één!! ( duurt zeker nog 2 jaar)
Hij krijgt nu alle aandacht en als de tweede er is, krijgt de tweede dat dus niet, want die moet dat delen met de eerste, snappen jullie mij??

Is het net zo speciaal???

Groetjes Suus

Ja, absoluut!
Zeker omdat je nu weet hoe bijzonder het dus is!
Leah is het 4e kindje hier in huis, en haar zwangerschap was ook heel bijzonder (hoewel je wel minder tijd hebt) en ik geniet me helemaal suf van het kleine boefje!!!

Ik vraag mij dus precies hetzelfde af! Ben best benieuwd naar hoe ik een volgende zwangerschap zal ervaren. Misschien is het zelfs op een andere manier nog specialer? Je weet nu wat je ervoor terug krijgt, en je kunt het vergelijken met je eerste zwangerschap. Nu is elke zwangerschap toch weer anders, dus het zal altijd een soort van nieuw blijven.

Mij lijkt het in ieder geval erg leuk om dit nog een keer te mogen meemaken!

Hoi hoi,

Hier moest ik even op reageren. Is een tweede net zo speciaal? Ja en nee. Dat zal ik even uitleggen. Bij de eerste zijn wij redelijk lang aan het klussen geweest en inderdaad elke maand vol spanning kijken op de test of het dan zo ver was, heel spannend en speciaal dus toen het eindelijk het geval was. Maar bij de tweede hadden we besloten dat er een tweede welkom was en de volgende maand was ik al zwanger. Dat ik niet op de gewone tijd ongesteld werd had ik eerst helemaal niet door. Ik had tussen de zwangerschappen door borstvoeding gegeven en ben dus maar 1 keer ongesteld geweest tussen door, dus ik wist eigenlijk niet of ik alweer een regelmatige cyclus had. Dus dat was minder speciaal, maar het moment dat we dan wel de test deden en op dat staafje keken: woah wat weer bijzonder!!!! De bezoekjes aan de verloskundige vond ik inderdaad minder spannend, behalve het hartje luisteren en de echo, dat blijft zo overweldigend!
De eerste keer dat ik de tweede voelde, zo speciaal weer.

en zeker nu ze geboren is, alles wat ze doet is speciaal. Soms merk ik wel dat ik bij Stijn als hij bijvoorbeeld ging kruipen veel enthousiaster reageerde dan nu bij Jojanneke, dat is wel iets minder speciaal, die fase heb je al eens meegemaakt.

Maar ik weet wel dat je van een tweede zeker net zo veel kan houden als van de eerste, ik hield het niet voor mogelijk, maar het is wel zo

Carina

hoihoi, ik vond de zwangerschap van mijn tweede net zo speciaal en spannend als de eerste, keek weer uit naar de echo's en de afspraken met de verloskundige. ik vond het ook zwaarder omdat ik er al een had rondlopen die als hij moe was toch nog even gedragen wilde worden. maar.... verder de eerste schopjes.. geweldig de bevalling ging bij mijn tweede totaal anders als bij de eerste en was toch ook weer heel speciaal....

lijkt ie op de eerste of totaal niet; is het een jongen of een meisje( als je het niet al weer uiteraard)

Ze zijn allebei speciaal en je houdt van allebei evenveel en het zijn allebei wondertjes en ik denk dat dat zo blijft of je nu 1,2, of meerdere kinderen krijgt.

groetjes linda

Voor mij net zo bijzonder. En weer een hele andere zwangerschap. Ook al heb je het 1 keer meegemaakt, het blijft zo bijzonder om je kindje te zien op een echo en het hartje te horen.
En een hele andere bevalling de 2e keer, dus niet te vergelijken.

Ja, zeker zo speciaal! Vind ik dan. Ik vond het mooier omdat ik al een beetje wist wat er komen ging. Alle bezoekjes aan de verloskundige en de echo's waren nog steeds spannend. Nu vind ik het zelfs makkelijker om te genieten van Nora dan dat ik dat bij Koen had. Toen werd ik zo overspoeld door alles wat ik moest leren en wist ik niet hoe snel die baby's groeiden, nu wel dus ik geniet van elk moment. (bijna elk moment ).

Hallo,

De eerste test, de bezoekjes aan de vk, allemaal net zo speciaal als bij de eerste. Daarentegen merkte ik wel dat ik veel minder bezig geweest ben met de zwangerschap. Komt denk ik ook omdat Tijn nog zo klein was (zit 17,5 maand tussen) en je gewoon een stuk drukker bent.
Vanaf het moment dat Bente geboren was vond ik alles weer heel speciaal. Ik ben er ook echt van gaan genieten, heb ik Tijn misschien toch een beetje groot gekeken (eerste hapje, zitten, kruipen enz enz). Nu kan ik echt genieten van het baby zijn van Bente.
En alles komt op zijn tijd.
Al met al, zijn er verschillen, maar een kindje blijft, voor mij in ieder geval, erg speciaal!

Groetjes Danielle, mv Bente (13.03)

Terug
Bovenaan