Is er al iemand terug, die op wintersport is geweest??

Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar de verhalen. Wij gaan in maart met ons dochtertje, dan 10 maanden een weekje naar Frankrijk, Les Menuires. Opa en oma gaan ook mee om op te passen, zodat mijn man en ik kunnen gaan skieen. Graag zou ik jullie belevenissen willen horen. Hoe ging de reis, hoe vaak stoppen jullie onderweg? Hebben jullie de kinderwagen wel/niet meegenomen? Ik heb ergens gelezen (forum), dat je voor de Bugaboo skietjes kunt krijgen. Ik kan het niet meer terugvinden. Wie kan me daaraan helpen? En andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Marielle
 
Wij zijn het afgelopen jaar 2 keer naar de wintersport geweest. 1 keer in februari, toen was onze dochter 4 maanden en afgelopen kerst toen was ze 14 maanden. Wij hadden de wandelwagen bij ons en ook veel gebruikt. Op steilere straatjes is het wel flink duwen. (goed voor de conditie van mama/papa/opa/oma!) Wij hebben geen skietjes onder de wielen. De laatste keer hebben we ook een sleetje gebruikt want ze kan nu goed zitten. Een houten slee met een rugleuning erop. Daar maakten we dan de voetenzak van de ww op vast en onze dame zat heerlijk warm te genieten op de slee. Dit was erg leuk om te wandelen. Onmisbaar vind ik een kleine thermosfles, vul ik 's morgens met gekookt water zodat ik de hele dag daar waar nodig een fles kan maken. Verder natuurlijk een lekker warm pak, voor eronder maillots  als het erg koud is of lekkere joggingpakjes (heel leuk en goedkoop bij Hans Textiel). Fijne muts, wanten en een skibrilletje (Babybanz nu in de aanbieding met Airmiles bij Etos), lekkere warme slofjes of dikke sokken.
Geniet van je vakantie en van de luxe dat opa en oma mee zijn zodat jullie lekker kunnen skien!
 
Hoi,

Dankjewel voor die goede tip van de thermosfles. Die zal ik onthouden. Wij hebben al een Babybanzbrilletje. Een slee hebben we gekocht. De voetenzak gaat dus ook zeker mee. We hadden al een fleecedekentje. Welke zonnebrandcreme heb je gebruikt? En ik hoor steeds dat ze zoveel moeten drinken. Meer dan dat wij nodig hebben. Hoe is dat bij jullie gegaan?

Groetjes   Marielle
 
Zonnebrandcreme heb ik een klein tubetje fact. 25 voor kids bij de drogist gekocht. Ik weet nu het merk niet. Wij hebben haar niet extra te drinken gegeven... ik wist dat ook niet. Moet er misschien wel bij vertellen dat ze met 4 mnd. niet mee de berg op is geweest en nu met 14 mnd. ook maar 2 keer naar +- 1800 m. Ik weet niet of dat er mee te maken heeft? Een vriendin van mij heeft ook nog een klein kruikje/ warm waterzakje vindt zij erg handig voor als het erg koud is.
 
Ja, we zijn weer terug: altijd jammer, want het was een fantastische vakantie: flink sneeuw, veel zon, en toch koud. Ik was helemaal verguld, want vorig jaar hebben we amper sneeuw gehad. Wij zaten dit jaar in Champoussin (Portes du Soleil), maar Les Menuires ken ik ook.

Even kijkend naar je vragen: wij hebben de heenreis in tweeen gedaan: 's avonds na het eten en de files weggereden tot een motel even na Metz (01.00 uur): wel van tevoren reserveren! En de volgende dag hebben we de rest gereden. Terug hebben we wel in 1 keer gedaan: de oudsten (3 en 5 jaar) waren lekker sloom van een weekje buiten en wilden wel in hun stoeltjes blijven zitten met een kleurboek en een verhaaltje, en de jongste (8 maanden) vond het allemaal ook wel goed in de auto. Wel zijn we een paar keer gestopt om te plassen, eten en benen te strekken. Geweldig in Frankrijk vind ik alle faciliteiten bij tankstations! Magnetrons, potjes babyvoeding, goede plek om te verschonen, het  is er gewoon; wat een verschil met Nederland en Belgie.  Overigens was het kleine vrouwtje tijdens de reis met name te porren voor stukjes stokbrood, water en de borst van mama.

Op verzoek van opa en oma hebben wij de wagen (Easywalker) meegenomen, maar ik blijf een draagzak/rugdrager handiger vinden in de sneeuw, of je kunt voor jouw kleintje een speciaal sleetje huren, want die kan zitten: een bugaboo met die kleine wieltjes, zo ik niet doen, of alleen over de weg, want je blijft zo steken in de sneeuw. Met die grote wielen van ons ging het wel, maar als het glad is loop je toch niet lekker.

Met zonnebrand ga ik meestal voor de wat heftigere producten, want mijn kleintjes zijn bleek en rossig blond: vorig jaar had ik ambre solaire factor 60; dit jaar 'slechts' factor 40, maar het was een speciale groene kids versie: als je het opdoet is het groen, maar dat verdwijnt later en je kunt zo goed zien waar je allemaal wel en niet gesmeerd hebt. Lippen niet vergeten in te smeren!

Met name als je kindje last lijkt te hebben van de hoogte goed laten drinken, maar mijn ervaring is juist dat ze er alleen maar heerlijk veel van gaan slapen, zoals ik zelf na een dag skien ook best vroeg naar bed wil.

Veel plezier.
Groetjes,
Michelle.
 
Hoi Schorpioentje75 en Michelle,

Bedankt voor alle tips. Hier heb ik zeker wat aan. Ik heb er nu al erg zin in. We gaan pas in maart, dus nog even geduld.

Nog een vraagje voor jou, Michelle,

Waar in Metz hebben jullie overnacht? Misschien dat wij dat ook kunnen gaan doen. We kunnen nl. pas om 17:00 uur in het appartement. Maar wilden eigenlijk 's nachts gaan rijden. Ik heb wel gevraagd of we er wat vroeger in mochten, maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen. Dus dan moeten we wel gaan overnachten. Hadden ze daar goede faciliteiten, waar jullie overnacht hebben?

Groetjes Marielle
 
Hi Marielle,
Wij zijn dit keer via Straatsburg gereden, en jij wilt na Metz richting Nancy, dus 'mijn' motel wil je niet, maar wij nemen doorgaans gewoon zo'n motel aan de snelweg, want die zijn 24 uur per dag open.

Je kunt voor de goedkopere opties gaan als www.premiereclasse.fr; die hebben er eentje in Metz echt pal aan de weg; Formule 1 kan ook, maar dan is wc en douche op de gang en dat vind ik heel vervelend. Je kunt ook even kijken op www.accorhotels.com dat varieert van Formule1 tot Novotel, dus dan kun je leuk prijzen vergelijken.

Wij hebben jarenlang Premiere classe gedaan: er is 's nachts geen receptie, dus je moet  met je creditcard en een automaat aan de slag  (wel altijd goed je reserveringsnummer bewaren, en als de code bij de deur niet werkt staat er een telefoonnummer dat je kunt bellen---doe dit dan ook!!!) en dat beviel best aardig--je krijgt weinig, maar het kost ook weinig, en laten we wel zijn: als je om 01.00 uur 's nachts aankomt met kleine kindjes, wil je maar 1 ding en dat is een bed en de rest maakt je dan weinig uit.

Dit jaar hebben we in de Ibis (Haguenau) gezeten, omdat zij als enigen een grote kamer voor 2 volwassenen met 3 kinderen hadden, en ik moet zeggen dat de extra luxe heel fijn was: receptie was open, kinderbedje van tevoren neergezet, ontbijt niet zo heel armoedig, dat soort dingen. Het is alleen de vraag of je daar extra voor wilt betalen.

Succes,
Michelle.
 
Hallo Marielle,
We zijn afgelopen zaterdag terug gekomen van een weekje wintersport
in Zell am See in Oostenrijk. Onze dochter Muriël is nu vijftien maanden en
loopt nog niet. Wel vond ze het heerlijk in de sneeuw. Elke ochtend ging
ze in de kinderwagen mee de lift in naar het eerste bergstation. Daar zat
een gezellig restaurantje en kon ze lekker spelen en kruipen, aan aandacht
had ze niet te kort. Als ze moe werd ging ze lekker slapen in de kinderwagen.
Mijn man en ik skieën om en om met nog een stel zodat we niet alleen moesten
skieën. De heen weg hebben we s'nachts gereden ging goed en terug zijn we
sóchtends om vijf uur gaan rijden, dan moet je wel wat vaker stoppen maar ging ook
goed alleen toen we er 900 kilometer hadden opzitten had ze het gehad, wij ook hoor.
Alvast veel plezier, Groetjes Miranda
 
Terug
Bovenaan