Is er dan niemand die mij begrijpt?
Ik zit een beetje met mezelf in de knoop, of nou ja.. ik heb het gevoel dat ik niet begrepen word. Normaal heb ik daar, tot op een bepaalde hoogte, echt lak aan.
Maar moet dit met iemand delen, en hopelijk, kom ik iemand tegen die er zich er ook in kan vinden.
Het zit zo, en misschien gaat het in jullie ogen nergens over, maar mij zit het even goed hoog.
Ik ben moeder van Tom hij word in febr. 4 jr oud. Hij gaat dan ook naar school.
Ik weet dat dit voor hem heel goed is, en dat hij het er ook fijn zal gaan hebben. Maar ik zie er zelf best wel tegen op. Hij gaat nu 2 volle dagen nr de een kdv. De dagen dat hij thuis is doen we veel overdag, samen knutselen, kleien, wandelen, kinderboerderij, spelen met zijn speelgoed, filmpje kijken, pannenkoeken/taart/cakejes bakken, fietsen, zwemmen, puzzels maken, tekenen, leren schrijven, vind het gewoon super leuk en gezellig om zo met hem bezig te zijn.
Dat hij naar school moet weet ik, en zal allemaal ook wel goed komen. Zal even moeten wennen. Maar dat is eigenlijk ook niet mijn probleem.
Ik voel me gewoon door niemand begrepen.
Als ik het er met mijn vriendinnen, of collega’s over heb, dan hebben ze het er van, “ach das toch lekker, heb je straks lekker tijd voor jezelf”. Ik wil geen tijd voor mezelf!
Natuurlijk ben ik soms ook wel eens blij dat hij op bed ligt en ik de tijd voor mezelf heb, maar das anders dan de uitdrukking hier boven.
Of dat kids thuis zonder school altijd zo vervelend zijn.. ik denk dan zelf tis maar net wat je met je kind(eren) onderneemt.
Ik hoor altijd verhalen dat ze het lekker vinden, even een weekend zonder kids.
Ik moet daar echt niet aan denken, haha.
Hij gaat wel eens logeren bij opa en oma, of als hij op het KDV is nemen wij wel eens vrij om bijv. sint / verjaardag inkopen te doen, of om er even samen uit te zijn. Maar hij hoort er zo bij, dat we naar een paar uur / dagje blij zijn hem weer te zien.\
Herkent iemand dit?
Ik vraag me soms echt af of ik de enige ben die zo denkt.
B.v.d.
Nancy
Moeder van Tom 27-2-2007
Kindje 2 word aangewerkt