Is er een verschil tussen zwangerschapsdiabetes en Pre-existente diabetes?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben momenteel 18+3 dagen zwanger en omdat ik bij mijn vorige zwangerschappen zwangerschapsdiabetes had, ben ik nu eerder daarop getest dmv OGTT onderzoek. Daaruit bleek weer een verhoogde waarde. Doorgestuurd dus naar de internist en diabetesverpleegkundige en overgedragen aan het ziekenhuis.</p><p>Ik ging in mijn dossier kijken en bij mijn vorige zwangerschappen stond dat ik zwangerschapsdiabetes had. Nu staat er: vermoedelijke <strong style="caret-color: #4d5156; color: #4d5156; font-family: Roboto, 'Helvetica Neue', Arial, sans-serif; font-size: 14px; white-space: break-spaces; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0);">Pre<span style="caret-color: #4d5156; color: #4d5156; font-family: Roboto, 'Helvetica Neue', Arial, sans-serif; font-size: 14px; white-space: break-spaces; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0);">-</span><strong style="caret-color: #4d5156; color: #4d5156; font-family: Roboto, 'Helvetica Neue', Arial, sans-serif; font-size: 14px; white-space: break-spaces; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0);">existente diabetes.</p><p>Is dit hetzelfde of niet? Ik snap er niks meer van. En maak me zorgen.</p><p>Mijn vader en oma hebben diabetes </p>
 
Hey,
Of er een verschil zit in behandeling weet ik niet.
Maar de betekenis is zover ik weet dat je al diabetes voor de zwangerschap hebt.
Ik had vorige zwangerschap de diagnose vermoedelijke pre existente eclampsie. Hoge bloeddruk voor de zwangerschap.
Deze zwangerschap is mijn bloeddruk hoog maar nog net ok dus heb ik de diagnose niet.

Maar nogmaals waar het verschil in zit mbt behandeling of dergelijke weet ik niet.

Succes en geniet nog van je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan