is er iemand die nog borstvoeding geeft?

A

Anoniem

Guest
Hallo, ja de vaag is eigenlijk al gesteld, Thijs is nu 9 maanden, en ik vroeg me af of er hier nog iemand is die nog borstvoeding geeft, en zo ja, hoevaak dan nog? Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat gangbaar is, zeg maar. Wat ik wel merk is dat hij nu vaker in de nacht wakker word, en ik vraag me af of dat aan mijn voeding ligt, of aan de leeftijd. Hij eet wel gewoon met de pot mee, en ook brood, pap, fruit, enz. Hij krijgt nog 5 voedingen op de dag, en met wat pech ook nog in de nacht. Daar zou ik eigenlijk graag vanaf willen, zeker omdat hij altijd heeft doorgeslapen, en dat nu niet meer doet. Hoe doen jullie dat? Groetjes Wendy  

Hallo,

Ik geef ook nog borstvoeding, maar wij zitten al een hele tijd op 4 voedingen, mijn dochter is nu 7,5 maandjes. En gelukkig al een paar maanden geen nachtvoedingen meer. Ook mijn dochter eet al met de pot mee, fruit, brood en warm eten. Ze wil nog geen ander drinken hebben helaas, dus drinkt alleen nog maar borstvoeding. We proberen het wel, maar ze drinkt het gewoon niet, niet uit fles en ook niet uit een tuitbeker.
Trouwens knap dat je nog borstvoeding geeft!!

Groetjes Vlindertjes

Hallo,
Ik geef ook nog steeds borstvoeding. Tessa is nu 9 maanden en 1 week.
Dit is ons voedingsschema op dit moment:
8.00 uur brood en borstvoeding
10.00 uur fruithap
12.30 uur brood en borstvoeding
16.00 uur warme maaltijd (potje 8 maanden) en als toetje yoghurt
19.30 uur borstvoeding en naar bed

Wij hebben ook het probleem dat ze niet uit de fles of tuitbeker wil drinken. Ik ben nu begonnen met een gewone beker (eentje van Difrax met een uitsparing voor haar neus). Voorlopig geef ik daar alleen haar toetje mee. Als dit gaat lukken wil ik langzaam overgaan op water tussendoor  en opvolgmelk bij het brood.
De laatste voeding zou er volgens het bureau ook af mogen, maar dat doe ik nog niet; veel te gezellig en anders krijg ik weer zo'n last van stuwing.

groetjes, Petra

O ja, Tessa wordt ook wel eens 's nachts wakker. Ik geef dan geen voeding. Ze gaat dan vanzelf weer slapen. Ze heeft ook al een paar keer de laatste voeding niet op, omdat ze niet wilde (tandjes), dan gaat ze ook gewoon slapen zonder eten. Klinkt misschien hard, maar dan heeft ze gewoon pech.

Hoi!

Ik geef inmiddels geen BV meer, mijn zoon is nu ruim 13 maanden maar heeft tot zijn verjaardag bij mij gedronken. We hebben het heel rustig afgebouwd. Ik heb tot en met 10 maanden gekolfd en daarna die 2 voedingen overdag vervangen door gewone volle melk (eerst warm, later direct uit de koelkast) en verdund vruchtensap. Hij dronk afwisslend uit een oefenbeker (interessant!) en een rietjesbeker van Nuby. De fles hebben we gelijk de deur uit gedaan toen hij gewone melk lustte. Met 9 maanden ben ik wel al de voeding van 16.00/16.30 gaan vervangen door een BEKER volle yoghurt. Dit vond hij ook heerlijk! Zo kon hij gelijk aan de oefenbeker wennen. Ik zat met 9 maanden nog op ongeveer 4 voedingen waarvan hij de laatste rond een uur of 10 kreeg. Dan sliep hij meestal tot 8 uur. Veel succes, als je nog meer wil weten dan lees ik het wel!

Ohja,

Petra, ik zou die laatste voeding er zeker nog niet afhalen, je hebt dan een grotere kans op inderdaad stuwing maar ook dat je voeding terugloopt!

Bedankt voor jullie reacties. Soms weet ik het even niet meer. Als
Thijs dan toch weer wakker wordt, denk ik: wil graag 'n voeding eraf
ipv erbij. Ons zoontje en dochtertje heb ik 11 maanden gevoed, maar dat
is alweer 7 en 5 jaar geleden. We gaan ook maandag 'n weekje naar
Mallorca, en wil daarom nu niet afbouwen, maar denk wel dat ik daarmee
begin als we weer thuis zijn. Ik ben op het moment zo moe, ik kan de
hele dag wel slapen, hij trekt me gewoon leeg op het moment. als ik
terug kan naar morgen-middag-avond is het voor mijzelf denk ik beter,
en ik vind ook dat dat nu wel mag. Ohja, hij is nu ook met tandjes
bezig. Dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn. Groetjes Wendy

Ik geef ook nog borstvoeding. Hannah is nu ruim 7,5 maand. Ze krijgt nog steeds meestal zo'n 6 voedingen per dag.
Helaas ook nog steeds 's nachts. Daar zou ik ook wel graag een keertje vanaf willen, maar als ik de mensen op het borstvoedingsforum mag geloven kan het ook nog wel een tijdje duren als je pech hebt.
Ik ben ook nog niet aan het afbouwen. Bijvoeding bieden we aan a la Rapley en altijd na een borstvoeding zodat de melkproductie nog op peil blijft.
Over twee weekjes gaan wij ook op vakantie. Als we terug komen is ze bijna 9 maanden, dan zien we wel weer verder. Ik hoop wel dat ze dan wat meer gaat eten en misschien wat minder bv wil, zodat het kolven wat makkelijk wordt aangezien met 9 maanden het kolfrecht afloopt.
Maar goed dat zien we dan wel weer.

M'n dochter roept me, honger...

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Terug
Bovenaan