is er iemand met een goeie anti-aambei-tip????

Tja, de titel zegt het al: ik heb helaas mega-last van aambeien. Echt heel pijnlijk. (Ik heb al Sperti geprobeerd, maar dit helpt echt niet!)
Is er iemand die een goede tip voor me heeft? Het is namelijk best vervelend. Bij de eerste was ik er zo vanaf, maar nu lijkt het wel of het alleen maar erger wordt. Misschien toch volgende week maar eventjes naar de huisarts?
Groetjes van Ruth

hoi ruth,

ik weet wat is,heb er zelf ook erge last van.Paar weken was het zo erg dat ik bijna niet kon lopen.toen heb ik idd de ha gebeld,kreeg toen zalf+pijnstillers+zakjes waardoor je wat makkelijker naar toilet zou gaan.Dit moest ik echt een tijd volhouden,en nu hb ik een beetje het idee dat het minder word,oja ,en heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel drinken!!!!.Want als dit niet zou helpen moest ik naar de ha toe en zou hij kijken.En dat wilde ik koste wat kost voorkomen.Het is nl. niet een gebied waarnaar je graag laat kijken  Dus ik adsiveer je echt je ha te bellen,want op eigen houtje gaat zeer lastig

succes ermee! monique

Curanol is speciaal voor zwangeren/ na de zwangerschap. Ik heb het zelf gebruikt aan het einde van mijn zwangerschap, Sperti hielp bij mij toen ook niet. Ik heb het zelf gewoon bij de apotheek gekocht, zonder recept.

Succes ermee,
Judith

Toevallig heb ik deze tip net op het zwanger zijn forum gezet, omdat ik na mijn bevalling een dag of 4 niet heb kunnen zitten:

Inderdaad is Curanal, of curanol een perfect middel, maar volgens mijn VK moest dat opgestuurd worden vanuit hilversum, en dan duurt het een aantal dagen voor het bij je thuis is, je krijgt dan tabletten en zalf

NU KOMT DE TIP:   mijn verloskundige raadde me aan om tot de tijd dat het binnengekomen is een aantal keer per dag otrivin neusspray, of van eigen merk natuurlijk erop te spuiten. Het gaat er niet van over, maar ze krimpen, de spanning gaat eraf en dat scheelt de helft aan pijn zeg maar...

Ik heb inmiddels al een paar dagen de curanal binnen en ben weer een gelukkig meisje!!!!

Liefs Yvonne, mama van ilse (14-02-04) en Naomi (15-03-07)

Hallo,

Na de bevalling had ik er ook mega last van en op advies van VK heb ik inderdaad de otrivin neusspray gebruikt en dat hielp goed! Ik kon al snel weer zitten zonder pijn of ongemak. Maar helemaal genezen wilde het niet en op een gegeven moment werd het weer erger omdat ik veel last had van verstopping. Naar de WC gaan werd (bijna letterlijk!!) een pijnlijke bevalling, ondanks mijn 3 liter drinken, roosvicee laxo, peperkoek, alleen maar bruin brood, 3 stuks fruit... Uiteindelijk heb ik zelf laxeermiddelen gehaald, lactulose siroop en van die mini klysma's (microlax), en daar kreeg ik waanzinnig pijnlijke buikkrampen van (beschreven bijwerking...)
Nu gebruik ik op recept zakjes movicolon en gaat het eindelijk een beetje beter. Aambeien zijn nog steeds niet helemaal weg, maar ik heb geen pijn meer...
Nu hoop ik alleen dat de verstopping ook een beetje over wil gaan, ik heb het gevoel dat ik de hele dag alleen maar aan het drinken ben zonder dat het effect heeft.
(zal wel komen door de BV, verliest toch 600-800 ml extra vocht per dag...)

Veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (5 weken)

Hoi,
Ook ik had erg veel last van aambeien, al aan het eind van de   zwangerschap en ook na de bevalling. Het enige dat bij mij helpt is curanol zalf (evt ook te combineren met curanol tabletten en zetpillen). Verder is het belangerijk om je ontlasting zo zacht mogelijk te houden (of te wel veel vezels, water drinken) ook yakult helpt hierbij. Ik heb curanol via de apotheek laten bestellen, het werd de volgende dag al geleverd. Een paar dagen smeren en toen was het bij mij zo goed als over.

suc6,
groet van Else

Terug
Bovenaan