Is er iemand ook bezig met IUI?

Hallo allemaal. Wij zijn al 3 jaar bezig om zwanger te worden en zijn bezig met iui traject helaas hebben wij al 4 pogingen gehad die mislukt zijn en gaan door naar de 5e poging. Nog steeds ben ik erg positief, maar begin nu een beetje twijfels te krijgen of ik ooit moeder zal worden. Is er iemand ook bezig met iui of positieve verhalen over iui?
 
Hoi shirley!

ik ben zelf niet bezig met iui maar wel lang bezig geweest met zwanger proberen te worden. Ik weet nu net 3 dagen dat ik zwanger ben. (Voorzichtig blij) heb je je al eens verdiept in acupunctuur ter ondersteuning bij je iui behandelingen? Ik heb het ook gedaan en kan het je erg adviseren. Heel veel succes en hopelijk snel een positieve test voor jullie

liefs
 
Hoi Shirley,



Om je toch even een hart onder je riem te steken hier een positief IUI verhaal :)

Wij wilden vanaf sept 2014 graag zwanger worden maar het lukte maar niet... Na meerdere onderzoeken (waarin geen problemen werden geconstateerd) zijn we in oktober 2016 met het IUI traject begonnen. Ik spoot bemfola met dosis 75 en na een week de eerste echo; veel te veel eitjes! Wel 5.. Ik reageerde te heftig en de IUI werd afgebroken. Weer een teleurstelling.

Na de versnelde cylcus was het niet rustig genoeg geworden dus ik moest een maand aan de pil. Heel frustrerend! De maand daar weer op was alles gelukkig rustig en mocht ik weer spuiten. Nu 50. Gelukkig groeide er nu 2 eitjes mooi en konden we doorgaan voor de alle eerste keer inseminatie. Dat was op een zondag, in december 2016. Net voor kerst konden we testen en de eerste keer was gelijk raak!

Op de echo van afgelopen dinsdag konden we zelfs 2 hartjes zien kloppen ;)

Ik besef me dat dit wel een uitzondering is, de 1e keer en gelijk raak... Maar geef vooral niet de moed op! Hoe moeilijk het ook is om elke keer de teleurstelling te moeten verwerken. Het kán wel! Dus geef niet op!
 
Beste Shirley,

en anderen die gereageerd hebben, vervelend voor jullie dat het nog niet gelukt is. Wij zitten in een zelfde traject, 2,5 jaar bezig. Niks mis en aan het einde van de maand de eerste gesprekken in het ziekenhuis.

super fijn om te lezen dat iui wel mogelijkheden biedt, dit geeft hoop. Bij ons is dit nu ook het eerste wat op de planning staat.

shirley heb je inmiddels alweer een nieuwe ronde achter de rug? Hopelijk met positief resultaat!

groetjes Juud
 
Hallo Shirley!

Ik snap je frustratie, mijn vriend en ik zijn al ruim 2 jaar aan t proberen om zwanger te worden, maar zonder resultaat. Ik heb me heel lang afgevraagd of het aan mij ligt omdat mijn vriend uit een vorige relatie al een zoontje heeft, dus ben ik uiteindelijk naar de HA gegaan.  Na een aantal onderzoeken waaronder de HSG bleek dat alles bij mij in orde is, echter het zaad van mijn vriend blijkt niet optimaal te zijn.

Afgelopen januari zijn wij gestart met de eerste iui. Ik moest op dag 3 beginnen met menopur prikken en had op dag 10 de eerste follikel meting, de eitjes moesten nog even doorgroeien en 2 dagen later mocht ik de pregnyl prikken. Dag 14 heb ik de inseminatie gehad en zit nu dus op het wachtbankje. Ben inmiddels op dag 11 na de inseminatie en de spanning maakt me echt gek. Ik heb zo nu en dan heftige steken in mijn onderbuik en mijn lichaam zegt me dat het niet gelukt is omdat ik het gevoel heb dat ik ongesteld ga worden. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn en toch positief te blijven, maar op de een of andere manier lukt me dat niet.

Hoe gaat het bij jouw nu?
 
Terug
Bovenaan