is er iemand zwanger geraakt door zwak zaad?

A

Anoniem

Guest
hai meiden
ik heb gister te horen gekregen van de dokter dat mij man zijn zaad redelijk is van kwalityd ze moest even overleggen met de dokter vandaag en ze ging even kijken naar de ...... waarde ik weet niet wat dat is maar ben erg benieuwd
wat ik wilde vragen is of ik me zorgen moet maken zijn er meiden die toch zwanger zijn geworden ? wij hebben al een zoon daar was ik binnen 2 maanden zwanger van hij is nu 2 kan het zaad dan echt slechter zijn geworden of hebben we gewoon geluk gehad?

hoe snel waren de dames zwanger met zwak zaad
als ik meer weet van de dokter vandaag dan horen jully dat
liefs

Hoi Liefding,

Ik zelf heb er geen ervaring mee. Maar vrienden die nu bezig zijn met ivf wel. Zij hebben ook een zoontje van 3 jaar.  Die vriend  had destijds goed zaad, maar dat is in de loop van die 3  jaar qua kwaliteit minder geworden. De dokter vertelde hun zelfs dat het zaad al zwak kan zijn als de man verkouden of grieperig is. Ook een aantal pilsjes op een avond kan weken later zwak zaad opleveren. En een zittend beroep en te strakke onderbroeken. Het is dus van vele factoren afhankelijk.

Ik wens je veel succes.

X hopje

hoi ik ben zwanger van de 2e en dat heeft me veel pijn en moeite gekost.
de 1e dan de 2e gaat makkelijker, mijn partner (vader van mijn 1e kindje  ) had zwak zaad. dus zijn we heeel lang mee bezig geweest maar uiteindelijk via denatuurlijke manier zwanger geworden.

succes.

Terug
Bovenaan