Is er iets te zien op een echo met 6 weken?

A

Anoniem

Guest
A.s. donderdag krijg ik een echo om te kijken of alles nog op z'n plek zit ivm een klein bloedinkje. Vrijdag gaan we namelijk op vakantie (een ZWEMvakantie nog wel), dus ik wil eigenlijk graag weten of ik kraamverband o.i.d. moet meenemen.

Ze zeiden me dat ze waarschijnlijk zo vroeg nog niets konden zien.
Ik voel me nu ook eigenlijk een ongelovelijke muts dat ik niet het geduld op kan brengen tot ná onze vakantie. Mocht er niets te zien zijn, mag ik na de vakantie in ieder geval terugkomen.

2 Jaar geleden had ik een miskraam en dat vruchtje was niet verder gegroeid dan 6 weken en 3 dagen.
Ze zeiden tijdens een echo: "Het zakje is al leeg." en "Aan de vorm van de baarmoeder zie je dat het al aan het loslaten is". Dat klopte toen ook, want toen bloedde ik.

Als het goed is, kunnen ze inderdaad nog niets zien, omdat het veel te vroeg is.
Maar als het fout is, kunnen ze dat dan ook niet zien aan bijv. de vorm van de baarmoeder?????

Wendela

Hoi Wendela, met 6 weken en drie dagen heb ik een inwendige echo gehad en daarop was het vruchtje van 0,46 cm te zien en niet geheel onbelangrijk een kloppend hartje in ontwikkeling. Dit gaat in de zesde week kloppen dus het kan ook nog net niet te zien zijn. Ook zag je duidelijk een het vruchtzakje eromheen.

Heel veel succes en ik hoop dat je een onbezorgde vakantie tegemoet ziet.

Liefs S. (28+1)

Hoi,

Ook ik heb een inwendige echo gehad. Toen was ik bijna 7 weken zwanger. Dit was ook n.a.v. een  bloeding. Ik heb bijna 2 weken lang een bloeding gehad en ben nu 37 weken zwanger. Dus het kan ook goed gaan.

Op die echo was een vruchtje te zien van ong. 6 mm en inderdaad een kloppend hartje.

Succes in ieder geval.

Groetjes Natasja

hoi wendela
bij mn vorige zwangerschap had ik een echo met 9 weken.er was toen een vruchtzakje te zien van 6 wk en 4 dg.aan het formaat v h vruchtzakje meten ze dus de duur van de zwangerschap af.bij mij was dat dus niet goed.na goed kijken lag er in t hoekje een klein wit hoopje.het leefde dus al 3 weken niet meer.nu ben ik opnieuw zwanger en met 8,5 weken een echo gehad.het vruchtzakje was duidelijk groter als de vorige keer,maar t vruchtje kon ze eerst niet vinden,hij lag zover weg.maar opeens had ze m in beeld.een wazig,schokkend vlekje met een knipperlichtje.echt fantastisch.het was 1,8 cm.
of je dus iets gaat zien is niet zeker,maar als het formaat vruchtzakje klopt zou ik me niet teveel zorgen maken.
succes bij de echo.alvast een fijne vakantie.
je laat het ons wel even weten he?
groetjes kari

Hoi Wendela,

Ik heb ook een inwendige echo gehad met 6 weken en 6 dagen. (ivm eerdere miskramen)
Bij ons was ook al een kloppend hartje te zien.

Wens je veel succes donderdag, ik hoop dat alles goed is.

Liefs Annemarie

hoi

ik had een echo met 5 w 5 dagen (ivm een bizarre cyclus haha) en daarop was alleen het vruchtzakje te zien met een klein puntje wat nu een echte baby is geworden haha.

Sterkte en ik hoop dat alles goed is, ik heb je verhaal een beetje gevolgt en wat zal jij nerveus zijn brrr.

Terug
Bovenaan