is er nog hoop voor mijn kindje??

A

Anoniem

Guest
hallo ik ben Wilma, en ik ben nu 6 weken en 2 dagen zwanger! ik ben sinds zaterdag begonnen met bloeden en daarvoor verloor ik steeds bruine afscheiding
en ben daarvoor ook nog ongi geweest! voordat ik wist dat ik zwanger was, maar ben nu dus zaterdag weer begonnen met bloeden
er zitten geen stolsels of klonten bij!
ik ben zaterdag ook bij de dokterswacht geweest en die zei dat de kans groter was dat ik het kindje ga verliezen dan dat ik het hou! ik ben verders niet onderzocht!

het bloeden is vandaag een stuk gemindert, het is nu alleen nog een beetje oud bloed soms!
ik heb nog steeds erg hoofdpijn en erg last van mijn onderrug en nog heel erg moe!!
morgen ga ik weer naar de ha, ben benieuwd!
ik heb vanmiddag wat op internet gezocht over bloedingen tijdens zwangerschap!
er waren veel verhalen over meiden die erg gebloed hebben en toch een goede zwangerschap hebben gehad!
nou wil ik mijzelf niet blij maken met een dooie mus! maar ik hou het wel in mijn achterhoofd!
het vruchtje of het vruchtzakje is er ook nog niet uitgekomen! en er zaten geen klonten in mijn bloed, ik meende vanwel! misschien is dit even vies maar datgene wat ik voor klonten aanzag was gewoon vloeibaar bloed! ik heb er met mijn vingers aangezeten omzo te controleren of er ook wat in zat!
ik moet de echo maar afwachten, ik kan het niet helpen maar ik heb nog steeds wel een heel klien beetje hoop........een heel klein beetje maar...!!!

zijn er trouwens hier meiden die ook veel gebloed hebben tijdens het begin van hun zwangerschap en dat het toch nog goed is gekomen??

liefs Wilma

Jeetje Wilma wat zal jij in spanning zitten!!   Als je nog geen stolsels hebt verloren kan het best nog zo zijn dat je in verwachting bent er zijn er idd genoeg die flink wat bloedverlies hebben en uiteindelijk toch een gezond kind op de wereld zetten.

Mij is toen verteld dat een miskraam vaak gepaard gaat met hevige buikpijn soms ook rugpijn ik weet niet of jij daar ook last van hebt?

Het kan zijn dat het niet goed zit maar dat het vruchtje niet loslaat terwijl het eigenlijk niet levensvatbaar zal worden en je alleen onnodig bloedverlies hebt.

ik zou als ik jou was gewoon een verloskundige praktijk bellen en vragen of je alvast mag komen omdat je het niet vertrouwd of erop staan dat je huisarts je doorverwijst naar een gyneacoloog om daar een inwendig onderzoek te laten doen om in ieder geval vast te kunnen stellen of je nog zwanger bent en zo ja of het allemaal goed gaat.

Niet bang zijn dat je zeurt of klaagt want het is ten eerste jou lichaam en ten tweede zeer belangrijk dat je zekerheid hebt.

Ik hoop dat jij bij de groep hoort die ondanks bloedingen gewoon zwanger blijven! Heel veel succes en laat je nog iets van je horen? En echt gewoon bellen hoor!! liefs Monique

Hallo Wilma,

Ik sluit mij helemaal aan bij het advies van Monique: ga naar de huisarts/verloskundige/gynaecoloog en vraag om een echo. Stel het is toch een miskraam maar het vruchtje wil niet loslaten dan is het ook slecht voor jouw gezondheid, dat kun je niet afwachten tot je eerste echo.  Ik heb dit  dichtbij meegmaakt bij een vriendin van mij die twee keer  een miskraam heeft gehad. Haar miskramen zijn goed begeleidt  geweest door een gynaecoloog.

Maar  even weer naar de positieve kant: ik heb ook een vriendin die de hele zwangerschap door bloed heeft verloren en twee weken geleden en gezonde zoon heeft gekregen; dus... We hopen dat het voor jou ook de goed kant op gaat.  

Veel succes.

Groetjes Ingske

Hallo,

Jeetje wat herkenbaar. Ik ben ook lichtjes ongesteld geweest en kwam er daar na achter dat ik zwanger was. Ik begon ook rond de 6 weken te bloeden. Na overleg met de huisarts hebben we toen het weekend afgewacht en heeft hij een echo geregeld. Ik was toen 7 weken zwanger. Via een inwendige echo kregen wij te zien dat er een hartje klopte.Het was toen nog maar de vraag of ze iets konden zien. En ja dan is het inderdaad afwachten hoe vervelend dat ook klinkt. je hebt het zelf absoluut niet in de hand. Ik heb om de twee weken vervolgens bloedingen gehad tot en met toen ik 20 weken zwanger was. Ik weet dus heel goed hoe je je moet voelen en wens je daarom heel veel sterkte en hoop dat het voor jou net zo goed uitpakt als bij mij.

Groeten pinklady

Hey,
Wat een rotsituatie. Mijn advies is hetzelfde als van de anderen:
Vraag om een inwendige echo. Ik heb dit ook met 6 weken meegemaakt en kreeg toen alleen een uitwendige echo waar ze niks op konden zien. Toen heb ik nog 2 weken in spanning gezeten. Pas later hoorde ik dat ze ook inwendige echo's doen.
Heel veel sterkte!
Mar

Terug
Bovenaan