hoi Maantje
het Cervixslijm is volgens mij waarneembaar als je oestrogeenspiegel toeneemt.Dus als je "rijp"bent,dus tijdens je eisprongdag dan is je afscheiding meer.
Ik heb daar zelf rond die tijd last van,ik slik al jaren de pil niet meer.Maar na de geboorte van mijn jongste kan ik het meer waarnemen dan daarvoor.En die jaren daarvoor gebruikte ik wel de pil en dan heb je dat niet.
Nu zijn we "bezig"voor een nieuwe spruit en let ik er extra op.Wij zijn nu twee maanden bezig en vorige maand had ik op die bewuste dag een heel vreemde gewaarwording ,toen ging ik naar het toilet en had ik met het afvegen(SORRY hoor) een soort slijmsliert.Dit heb ik nog nooit meegemaakt.Dit was dus cervixslijm.
Nu is mijn cyclus normaliter heel regelmatig maar vorige maand was ik 3 dagen over tijd dus weet ik niet exact wanneer mijn eisprong is.Nu ben ik aan hte temperaturen geslagen en hij blijft hetzelfde terwijl ik mijn eisprong al had moeten hebben.
Dus ik baalde een beetje,maar toen ik in de douche ging voelde ik een soort PLOP van onder en daar was dat spul weer en bovendien kreeg ik krampen onderin mijn buik,die ik altijd voel tijdens mijn ovulatie.Dus ik weet bijna zeker dat morgen de temp hoger moet zijn ,want dit zijn de dingen waar je op moet letten.
Dus als jij echt dikke afscheiding hebt,die sterker ruikt,en je baarmoedermond voelt weker(rijper) en je hebt pijn onderin dan ben je zeker op dat moment vruchtbaar.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
doeidoei
Cindy